رخنه کرونا به خانه های سالمندان آمریکا؛ مقام های فدرال شمار مرگ و ابتلا را منتشر نمی کنند

9:29 - 30 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۴۴۶
شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا، خانه‌ های سالمندان در این کشور را تحت تاثیر زیادی قرار داده و گزارش‌ های بسیاری از شمار بالای ابتلا در این مراکز منتشر شده است.

وضعیت فاجعه بار خانه های سالمندان در آمریکابه گزارش گروه بین الملل ؛ منابع آمریکایی می گویند در ۱۴ خانه سالمندان ایالت نیویورک شمار بالایی از افراد مبتلا به ویروس کرونا گزارش شده اند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، این ۱۴ خانه سالمندان، ۲۵ مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است.

این پایگاه آمریکایی در ادامه می‌ نویسد که یک مرکز نگهداری سالمندان در بروکلین با ۳۶۴ تخت ۵۵ مورد مرگ بر اثر کرونا را گزارش داده است.

مرکز سالمندان دیگری در «برونکس» با ۷۲۰ عضو ۴۵ مورد مرگ را گزارش داده است.

این آمار خانه سالمندانی را که کمتر از ۵ مورد مرگ را گزارش داده اند در بر نمی‌گیرد.

اما موضوع تنها به اینجا ختم نمی‌شود و گزارش‌ها نشان می دهند که خانه‌های سالمندان گزارش‌های مربوط به مرگ و میر افراد بر اثر کرونا را گزارش نمی‌دهند و شکایت خانواده‌های سالمندان از عدم ارائه اطلاعات در این خصوص از اواسط ماه مارس آغاز شده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که مراکز نگهداری سالمندان از ورود خانواده‌های افراد به این مراکز نیز جلوگیری می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

نیویورک تایمز همچنین در گزارش خود می‌نویسد «خانه‌های سالمندان نیویورک بیش از هر ایالت دیگری با این ویروس درگیر هستند؛ تا روز چهارشنبه ۲ هزار و ۶۹۰ مورد مرگ بر اثر کرونا در خانه‌های سالمندان این ایالت گزارش شده است؛ این آمار تنها در طول یک هفته از ۱۲۰۰ نفر به این رقم افزایش یافته است.»

حدود یک چهارم از فوتی‌های کرونا در ایالت نیویورک مربوط به خانه‌ های سالمندان و مراکز سکونت عمومی است.

این موضوع تنها مربوط به نیویورک نبوده و بسیاری از ایالت‌ های دیگر آمریکا نیز موارد بسیاری از ابتلا و مرگ بر اثر کرونا را گزارش داده اند.

شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا همچنان روندی صعودی دارد به گونه‌ای که در حال حاضر ۷۱۰ هزار و ۲۱ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا هستند و ۳۷ هزار و ۱۵۸ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *