جولان کرونا در بازداشتگاه‌ های مهاجران در آمریکا

22:01 - 26 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۲۶۸۹
بازداشتگاه های مهاجران در آمریکا به مرکز خطرناک شیوع کرونا مبدل شده و شمار زیادی از مهاجران را در سایه بی توجهی دولت این کشور در وضعیت دشواری قرار داده است.
جولان کرونا در بازداشتگاه‌های مهاجران در آمریکابه گزارش گروه بین الملل ؛ وضعیت مهاجران در بازداشتگاه‌ های آمریکا در میانه بحران شیوع «کرونا»، بیش از گذشته هشدارآمیز شده و آمار مبتلایان با سرعتی غیرقابل کنترل در حال افزایش است.

به گزارش‌ ای بی سی، واشنگتن اگزمینر و فاکس نیوز، تا پایان هفته گذشته در مجموع تست کرونای ۶۱ مهاجر بازداشتی مثبت اعلام شد؛ این میزان تا دوشنبه همان هفته تنها ۶ مورد بود.

دستکم ۵ مورد از مبتلایان کودکان مهاجر هستند؛ از سوی دیگر ۱۹ نفر از کارکنان بازداشتگاه‌ های مهاجران نیز به کرونا مبتلا شده اند.

همزمان با افزایش نگرانی‌ ها در مورد وضعیت مهاجران در بازداشتگاه‌ های مهاجران در میانه بحران شیوع کرونا، تصمیم دادگاه فدرال مبنی بر بازداشت مجدد مهاجران آزاد شده، سبب بروز هشدار‌هایی در مورد سلامت مهاجران شد.
 

این ۲۰ مهاجر که در زمره افراد با ریسک بالای ابتلا به کرونا بودند، چندی پیش از بازداشتگاه‌های مهاجران آزاد شدند.
 
این تصمیم از سوی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، تصمیم «بی رحمانه و غیرمسئولانه» توصیف شد.

از سوی دیگر، براساس جدیدترین آمار‌ها آزمایش کرونا ۱۶ نفر از مهاجران حاضر در بازداشتگاه «اوتا مسا» در ایالت «کالیفرنیا» مثبت اعلام شده و نگرانی در مورد شیوع این بیماری در میان مهاجران دیگر افزایش یافته است.

با احتساب موارد جدید ۷۷ نفر از مهاجران در بازداشتگاه‌های آمریکا با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند.

براساس آخرین داده‌های اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا، از زمان اعمال محدودیت‌های جدید مرزی در مورد ویروس کرونا، بیش از ۶ هزار مهاجر در مرز‌های آمریکا و مکزیک سرگردان شده اند.

این در حالی است که رئیس اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا ادعا می‌کند، محدودیت‌های جدیدی که از ۲۱ مارس (۲ فروردین) اعمال شده ارتباطی با مهاجرت نداشته و در راستای بهداشت و ایمنی عمومی بوده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *