تبعیض نژادی؛ پاندمی دیگری که سیاه پوستان آمریکا با آن مواجه هستند

4:00 - 27 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۲۵۷۳
تبعیض نژادی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در آمریکا همچنان ادامه دارد و سیاه پوستان در این کشور عمده قربانیان کرونا را تشکیل می‌ دهند.

تبعیض نژاد؛ پاندمی دیگری که سیاه پوستان آمریکا با آن مواجه هستندبه گزارش گروه بین الملل ، گزارش رسانه‌های آمریکایی نشان می دهند که بخش عمده‌ ای از قربانیان ویروس کرونا در این کشور را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند.

پایگاه شبکه خبری سی ان ان در این باره می‌نویسد که سیاه پوستان با یک پاندمی دیگر مواجه شده اند؛ این ویروس یک بیماری عجیب به نظر می‌رسد که فقط افراد دیگر به آن مبتلا می‌شوند؛ این ویروس به طور وحشتناکی در میان سیاه پوستان شیوع پیدا کرده و بسیاری از قربانیان به تنهایی از خانواده خود جدا می‌شوند و کارمندان بیمارستان نیز دچار سردرگمی هستند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از افرادی که بر اثر ابتلا به ویرس کرونا جان خود را از دست می‌دهند، سیاه پوستان هستند؛ همانگونه که پیش از این نیز در برخی از بیماری‌ها عمده قربانیان این اقلیت نژادی در آمریکا بوده اند.

بیشتر بخوانید:

 

آمار هولناک منتشر شده نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد جان باختگان ویروس کرونا در شهر «شیکاگو» سیاه پوستان هستند.

«لوری لایت فون»، شهردار شیکاگو، ضمن بیان این مطلب، می گوید که این آمار هولناک است و تنها به شیکاگو محدود نمی‌شود بلکه در دیگر نقاط آمریکا نیز آمار مشابهی گزارش شده است.

برآورد‌های انجام گرفته در این زمینه نشان می‌دهد در مناطقی که بیشتر جمعیت آنها را سیاه پوستان تشکیل می‌دهند، شمار مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا بیشتر مشاهده شده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: ویروس کرونا با تعصب عمل نمی‌کند که چه کسی را مبتلا کند بنابراین چرا آمار منتشر شده نشان می‌دهد که سیاه پوستان آفریقایی آمریکایی بیشتر به این ویروس مبتلا می‌شوند؟

در این گزارش آمده است: متخصصان می‌گویند که افراد سیاه پوست در آمریکا به طور بی تناسبی از شرایط بهداشتی ناکافی در آمریکا رنج می‌برند؛ شرایطی که ارتباط مستقیم با فقر، تبعیض در مراقبت‌های بهداشتی و شرایط شغلی و کاری دارد؛ شرایط شغلی که آنها را مجبور می‌کند در این شرایط خانه را ترک کنند.

یک متخصص آمریکایی در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس می‌گوید: ما می‌دانیم که احتمال ابتلای سیاه پوستان به دیابت، بیماری‌های قلبی و ریوی بیشتر است؛ این بیماری‌های مزمن که با فقر و تبعیض نژاد ساختاری ارتباط دارند می‌توانند به حجم گسترده تری از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ منجر شوند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *