چرا وضعیت ایالت های آمریکا به «فاجعه بزرگ» رسید؟

9:42 - 25 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۲۱۳۹
شیوع کرونا و تلفات ناشی از آن سبب شد تا در همه ۵۰ ایالت آمریکا برای نخستین بار در تاریخ نه چندان طولانی این کشور، اعلام وضعیت فاجعه شود.
چرا وضعیت ایالت های آمریکا به «فاجعه بزرگ» رسید؟به گزارش گروه بین الملل ؛ تمامی ۵۰ ایالت آمریکا برای نخستین بار در تاریخ نه چندان طولانی این کشور در پی شیوع «کرونا» تحت وضعیت فاجعه قرار گرفته اند.

به گزارش هیل، ۵۰ ایالت آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این کشور از روز شنبه و در پی موافقت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور با اعلام وضعیت فاجعه در ایالت «وایومینگ»، تحت وضعیت فاجعه بزرگ قرار گرفته اند.

در ۲۲ روز گذشته، دونالد ترامپ، از طریق آژانس فدرال موقعیت‌های اضطراری، به تدریج وضعیت فاجعه را در ۵۰ ایالت کشور اعلام کرد.
 
اعلام وضعیت فاجعه در آخرین ایالت، در روزی اتفاق افتاد که آمار تلفات ناشی از کرونا در آمریکا از ایتالیا پیشی گرفت و آمریکا در آن روز به کشوری تبدیل شد که بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را به خود اختصاص داد.

ترامپ نخستین بار در ۲۰ مارس (یکم فروردین) در «نیویورک» اعلام وضعیت فاجعه کرد.
 
۲ روز پس از آن «واشنگتن» و «کالیفرنیا» به این فهرست اضافه شدند.
 
براساس گزارش مقام های ایالتی، نیویورک در میان سایر مناطق این کشور از بدترین وضعیت رنج می‌برد و تاکنون ۱۸۸۶۹۴ مورد ابتلا و ۹۳۵۸ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.
 

نکته قابل توجه اعلام وضعیت فاجعه در تمامی جزایر آمریکا است.
 
«ساموآ» تنها سرزمین آمریکا است که تاکنون تحت این وضعیت قرار نگرفته است.

در عین حال دونالد ترامپ، روز یکشنبه با انتشار توییتی ضمن اشاره به اعلام وضعیت فاجعه در همه ۵۰ ایالت آمریکا، گفت که «ما در جنگ علیه دشمن نامرئی پیروز می‌شویم.»

جنگ و مناقشه بین ایالت‌ها و دولت فدرال آمریکا در مورد دسترسی به تجهیزات پزشکی کافی که آژانس فدرال مدیریت اضطراری مسئولیت تامین و توزیع آن را برعهده دارد، در جریان است.

تاکنون ۵۶۰۴۳۳ نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند و ۲۲۱۱۵ شهروند آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.
 
این بدان معنا است که آمریکا به تنهایی یک پنجم تلفات بر اثر بیماری کرونا را در سراسر جهان به خود اختصاص داده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *