وضعیت قرمز بیمارستان های آمریکا؛ زیر ساخت‌ های درمانی تاب پذیرش بیماران را ندارد

4:00 - 26 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۲۰۹۷
ویروس کرونا در حالی همچنان در سراسر آمریکا یکه تازی می‌کند که کمبود تجهیزات پزشکی و آماده نبودن بخش درمانی این کشور، بیمارستان‌ ها را به زانو درآورده است.
کادر درمانی آمریکا دیگر توان مقاومت در برابر بحران کرونا را نداردبه گزارش گروه بین الملل ، ویروس کووید ۱۹ با یکه تازی خود در آمریکا باعث شد این کشور کانون شیوع این ویروس به شمار برود.

ویروس کرونا که هم اکنون در آمریکا شمار قربانیان آن بیش از ۲۰ هزار نفر بوده و شمار مبتلایان آن به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است در حالی در نخستین روز‌های این بحران از سوی دونالد ترامپ، با بی توجهی رو به رو بود که اکنون وی مجبور شده تا در تمامی ۵۰ ایالت وضعیت اضطراری و فاجعه بار اعلام کند.

این در حالی است که عملکرد ضعیف دولت فدرال بر اساس گزارش‌های متعددی که منتشر شده از یک سو و آماده نبودن زیر ساخت‌های درمانی این کشور در بحران ناگهانی کرونا از سوی دیگر، بحران به وجود آمده را به شدت تشدید کرده است.

نکته دیگر آن است که کمبود تخت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آمریکا کادر پزشکی را مجبور به اولویت بندی بیماران برای بستری کردن کرده است.

در واقع شاید بهتر است که بگوییم کادر پزشکی و پرستاران در این شرایط بحرانی باید تصمیم بگیرند که جان چه بیماری را نجات داده و چه بیماری را رها کنند تا بمیرد.

در برخی از ایالت ها و شهر‌های این کشور با رسیدن منحنی کرونا به اوج خود، پرستاران مجبور هستند که انتخاب کنند جان چه بیماری را نجات داده و جان چه بیماری را بگیرند.

پایگاه «ای بی سی» می نویسد، درواقع دلیل اصلی اینکه پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجبور به گرفتن چنین تصمیمی می‌شوند آن است که آمریکا به دلیل بحران به وجود آمده و افزایش چشمگیر و غیر منتظره مبتلایان به ویروس کرونا به سرعت در حال تمام کردن یکی از مهم ترین تجهیزات پزشکی خود که این روز‌ها به شدت برای بیماران کرونایی که حال آن‌ها وخیم است، حیاتی است، قرار دارد؛ دستگاه اکسیژن تنها وسیله ای است که به کمک آن می توان جان یک بیمار مبتلا به «کرونا» را نجات داد.
 
بیشتر بخوانید: 

در حالی که به نظر می‌رسد برای آمریکا به عنوان کشوری پیشرفته بر طرف کردن این نوع از کمبود تجهیزات پزشکی امری ساده باشد و دولت فدرال می‌تواند با بهره گیری از صنعت تولید و یا کمک از ارتش برای ساخت این تجهیزات این کمبود را رفع کند، اما موضوع به این سادگی که به نظر می‌رسد، نیست.

نکته قابل توجه آن است که دستگاه اکسیژن تنها کمبودی نیست که بیمارستان‌های آمریکا در حال حاضر برای مقابله با این بحران یا همان جنگ نیاز دارند.

در سال ۱۹۹۹، دولت فدرال آنچه را که به نام «انبار یا ذخیره راهبردی ملی»، خوانده می شود، ساخت تا از آن برای مواقعی که تهدیدی مانند حمله شیمیایی، هسته‌ای و یا بیولوژیک وجود دارد، استفاده شود.

طی ۲ هفته گذشته وسایل پزشکی حیاتی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی در انبار‌های به اصطلاح استراتژیک آمریکا ذخیره شده است.

اما این در حالی است که این تجهیزات ذخیره شده تنها برای مواقع کوتاه مدت و برای پاسخگویی به افزایش ناگهانی تقاضا و نیاز کادر پزشکی تهیه شده و نمی‌تواند جایگزینی برای پر کردن زنجیره کمبود‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *