چرا برای نخستین بار در آمریکا «فاجعه بزرگ» اعلام شد؟

13:49 - 24 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۱۹۲۱
شیوع گسترده ویروس کرونا موجب شده تا رئیس جمهور این کشور برای نخستین بار در تاریخ این کشور فاجعه سراسری اعلام کند.

اعلام فاجعه برای نخستین بار در سراسر آمریکابه گزارش گروه بین الملل ، شیوع ویروس کرونا در آمریکا روندی به شدت صعودی به خود گرفته به گونه‌ ای که شمار قربانیان در این کشور با عبور از مرز ۲۰ هزار نفر، به ۲۰ هزار و ۵۸۰ نفر رسیده و مبتلایان نیز ۵۳۳ هزار و ۱۱۵ نفر گزارش شده است.

همزمان «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در همه ۵۰ ایالت این کشور فاجعه گسترده اعلام کرد.

پایگاه شبکه خبری «سی ان بی سی»، در گزارشی به ابن موضوع پرداخته و می‌نویسد که ویروس کرونا آمریکا را ویران کرده و بر اساس اطلاعات دانشگاه «جانز هاپکینز»، شمار قربانیان در این کشور با عبور از تعداد تلفات در ایتالیا در جایگاه نخست قرار گرفته است.

این گزارش می گوید تمامی ۵۰ ایالت آمریکا و همچنین ویرجینیا آیلند، ماریانا آیلند شمالی، واشنگتن دی سی، گوام و پورتوریکواین اعلامیه فاجعه را دریافت کرده اند.

این اقدام به تمامی ایالت‌ها اجازه می‌دهد تا برای مقابله با ویروس کرونا به بودجه فدرال دسترسی پیدا کنند.

 

بیشتر بخوانید:

 

اعلام فاجعه بزرگ در سراسر آمریکا برای نخستین بار در تاریخ این کشور روی می‌دهد و این اقدام در حالی روی داده که شیوع گسترده ویروس کرونا مشکلات بسیاری را در این کشور به وجود آورده است؛ از هشدار درباره رکود اقتصادی گرفته تا بالا رفتن میزان جرم و جنایت و خرید سلاح و رشد فزاینده آمار بیکاری.

میلیون‌ ها نفر در این کشور کار خود را از دست داده و یا در ماه‌ های آینده از دست می‌دهند به گونه‌ای که پایگاه لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشته که تنها در طول ۳ هفته ۱۷ میلیون نفر در این کشور برای دریافت مزایای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند.

افزایش شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا موجب بروز انتقادات گسترده علیه دولت این کشور شده و بسیاری از مقام ها و کارشناسان بر این نکته اذعان کرده اند که راهکار دولت دونالد ترامپ، برای مقابله با ویروس کرونا کافی نبوده و با شکست مواجه شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *