رخنه کرونا در ترکیه؛ دستور تعطیلی رستوران ها و کافه ها صادر شد

13:19 - 27 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۶۸۰۱
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه زنگ هشدار را در این کشور به صدا درآورده و تعطیلی مراکز مختلف را در پی داشته است.
رخنه کرونا در ترکیه؛ دستور تعطیلی رستوران ها و کافه ها صادر شدبه گزارش گروه بین الملل ؛ شمار افراد مبتلا به «کرونا» در ترکیه نیز وارد سیر صعودی شد.

«فحرالدین کوجا»، وزیر بهداشت ترکیه امروز سه شنبه، ۲۷ اسفند، در توییتی نوشت: «امروز ۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد؛ به این ترتیب شمار افراد مبتلا به کرونا در ترکیه به ۴۷ نفر رسید.»

وی در ادامه منشا ابتلا موارد جدید را مستقیم یا غیرمستقیم از آمریکا، غرب آسیا و اروپا اعلام کرد.
 
این مقام پزشکی ترکیه در ادامه توییت خود نوشت: «۳ نفر از افراد جدیدا شناسایی شده از حج عمره آمده اند و احتمال ورود ویروس از خارج هنوز وجود دارد.»

وی روز گذشته نیز گفته بود که قربانی نداشتن کرونا در ترکیه به معنای ادامه این روند در روز‌های آینده نیست.
 
 

پیش از این سازمان امور دینی ترکیه در راستای مقابله با شیوع کرونا اعلام کرد، نماز‌های جماعت و جمعه در سراسر این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

رویترز نیز از دستور دولت ترکیه مبنی بر بسته شدن کافه‌ ها، رستوران ها، باشگاه‌ های ورزشی و لغو تمامی رویداد‌های ورزشی در این کشور تا اطلاع ثانوی خبر داد.

العربیه نیز از بازداشت ۹۳ نفر در ترکیه به دلیل انتشار اخبار «بی اساس و تحریک آمیز» در مورد شیوع کرونا در رسانه‌های اجتماعی خبر داد.
 
در همین حال «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه، روز سه شنبه نیز اعلام کرد «قرنطینه برای ۳۶۱۵ شهروند ترکیه که از کشور‌های خارجی به ترکیه بازمی گردند، اعمال می‌شود.»

ترکیه تا چندی پیش از ارائه آمار در مورد مبتلایان به کرونا خودداری و اقدام به سانسور آن می‌کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *