بدترین سناریو برای آمریکا در پی شیوع کرونا؛ احتمال ابتلای ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون و مرگ یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر

10:59 - 25 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۶۰۰۵
پایگاه دیلی میل در گزارشی نوشته است که کارشناسان بهداشتی و مسائل درمان در آمریکا برای این کشور در پی شیوع کرونا ۴ سناریو پیش بینی کردند.
به گزارش گروه بین الملل ، ویروس کرونا در حالی به سرعت در آمریکا گسترش و شیوع یافته که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور همچنان وضعیت به وجود آمده را کم خطر برای مردم کشورش تلقی می‌کند.  

دیلی میلی در گزارشی می نویسد که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ ها در آمریکا پیش بینی کرده که ۶۵ درصد از شهروندان این کشور به کرونا مبتلا می شوند.  

به گزارش نیویورک تایمز، ماه گذشته جلسه‌ ای در پشت در‌های بسته با حضور مقام‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ ها به همراه ده‌ ها نفر از کارشناسان و متخصصان در زمینه اپیدمی ویروس کرونا از سراسر جهان برگزار شد.  

یکی از کارشناسان برجسته این مرکز، ۴ سناریو در خصوص راه‌ های احتمالی شیوع این ویروس در آمریکا را  مطرح کرده است.  
 
 
کرونا در آمریکا|
 

آژانس بهداشت و درمان فدرال نیز پیش بینی می‌ کند آمریکا در بدترین سناریو ممکن برای بحران به وجود آمده بین ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد.
 
در این سناریو مطرح شده، احتمال می‌ رود ۲۱ میلیون نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جان خود را از دست بدهند.  

در همین حال یکی از کارشناسان به پایگاه تایمز گفته است که بسیار مراقب هستند تا الگوی علمی و معتبر برای اپیدمی ویروس کرونا ارائه بدهند.  

الگوی پیش بینی شده در مورد تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌های آمریکا نگران کننده است چرا که طبق اعلام انجمن بیمارستان‌ های آمریکا، این کشور فقط در حدود ۹۲۴ هزار تخت بیمارستان در اختیار دارد.  

با این وجود مشاغل، شهر‌ها و ایالت ها در سراسر آمریکا در تلاشند تا مانع از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا شوند؛ تمهیداتی مانند ممنوعیت برگزاری تجمعات، دور کاری و اعمال محدویت‌های مسافرتی را می توان از این نوع اقدامات دانست.
 
 
کرونا در آمریکا|
 
بنابر گزارش ها، بسیاری از رقابت‌ های ورزشی در آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده است.
 
همچنین مکان های تفریحی و سالن‌های تئاتر، سینما‌ها و مدارس و دانشگاه‌ ها در مناطق زیادی از آمریکا تعطیل شدند.  
 
بیشتر بخوانید: 

ساختمان‌های اداری «کاپیتول هیل»، که مجلس نمایندگان و مجلس سنا در آن قرار دارد تا ماه آوریل بر روی عموم بازدید کنندگان بسته شد.

همچنین انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا در ایالت جورجیا به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاده است.

مقام‌ های بهداشتی آمریکا، ۳۹ مورد جدید مبتلا به این ویروس را اعلام کردند که در مجموع شمار مبتلایان در این کشور به ۲۹۸۲ نفر رسید.   

در مجموع تاکنون ۶۰ نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان باخته اند.   



انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *