کرونا در اروپا از نگاه آمار؛ بحرانی که قاره سبز را فرا گرفت

22:00 - 22 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۵۳۲۲
دومینوی سقوط پی در پی کشور‌های اروپایی در ورطه کرونا سبب اتخاذ تصمیمات بازدارنده در این کشور‌ها شده است.
کرونا در اروپا| واکنش شدید اروپا به تصمیم منع سفر به آمریکا و رشد سریع شیوع کووید-۱۹ در قاره سبزبه گزارش گروه بین الملل ؛ سرعت بالای شیوع ویروس کرونا در اروپا به بحرانی جدی برای کشور‌های قاره سبز مبدل شده و زندگی عادی را در این کشور‌ها مختل کرده است.

جدیدترین اخبار در مورد شیوع ویروس کووید-۱۹ در اروپا در پی اعلام این بیماری به عنوان بیماری همه گیر از سوی سازمان بهداشت جهانی، عبارتند از:

۱. واکنش شدید اروپا به تصمیم ترامپ در مورد تعلیق سفر‌ها از اروپا به آمریکا

«شارل میشل»، رئیس شورای اروپا در واکنش به تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تعلیق یک ماهه سفر‌ها از اروپا به آمریکا در توییتی نوشت: «این وضعیت را بررسی می‌کنیم. باید از ایجاد اختلال اقتصادی جلوگیری کنیم.»

۲. ایتالیا: دولت این کشور که با ثبت ۱۲۴۶۲ مورد ابتلا و ۸۲۷ مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ از وضعیتی بغرنج‌تر از سایر کشور‌های اروپایی رنج می‌برد، دستور تعطیلی مغازه ها، بار‌ها و رستوران‌های سراسر کشور را صادر کرد.

«جوزپه کونته»، نخست وزیر ایتالیا تاکید کرد: «تنها فروشگاه‌های لوازم اساسی و داروخانه‌ها اجازه فعالیت دارند.»

فایننشال تایمز در گزارشی از خسارات و آسیب گسترده اقتصادی به این کشور در پی شیوع بیماری کووید-۱۹ خبر داد.
 

۳. فرانسه: افزایش شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در فرانسه به ۲۲۸۱ نفر و شمار فوت شده‌ها به ۴۸ نفر سبب شد تا سطح هشدار در این کشور همچنان در سطح ۲ باقی بماند.

۴. سوئد: مرگ یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کوودی-۱۹ در سوئد سبب شد تا تجمع‌های بیش از ۵۰۰ نفر در یک مکان در این کشور ممنوع اعلام شود.

۵. انگلیس: انگلیس نیز با ثبت ۴۵۶ مورد ابتلا و ۸ مورد مرگ ناشی از بحران شیوع کووید-۱۹ از جمله کشور‌های اروپایی است که شرایط نامساعدی دارد.

این کشور از دستور تعلیق مسافرتی ترامپ مصون ماند؛ تصمیمی که با واکنش تند کشور‌های اروپایی مواجه شد. «اورسولا فن درلاین»، رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل در بیانیه‌ای مشترک به این تصمیم واکنش نشان دادند.

۶. آلمان: در آلمان نیز تاکنون ۱۹۶۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳ نفر بر اثر این بیماری جان باختند.

۷. اسپانیا: اسپانیا که براساس جدیدترین آمار‌ها ۲۱۴۰ مورد ابتلا و ۴۸ مورد مرگ ناشی از کرونا را ثبت کرده، تهمیداتی را برای مقابله با گسترش این بیماری در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به تعطیلی مراکز عمومی در «مادرید»، پایتخت اشاره داشت.

از سوی دیگر خبر می‌رسد وزیر برابری دولت اسپانیا به کرونا مبتلا شده است. از این رو تمام اعضای کابینه ملزم به دادن تست این بیماری شده و برگزاری جلسات کابینه از طریق ویدئو کنفرانس انجام می‌شود.

معاون نخست وزیر اسپانیا نیز در قرنطینه به سر می‌برد.

اسپانیا رقابت‌های لالیگا را نیز به حالت تعلیق درآورد.

۸. سوئیس: این کشور نیز ابتلای ۶۵۲ و مرگ ۴ نفر را اعلام کرده است.

۹. دانمارک: ابتلای ۱۱۳ نفر به کرونا در این کشور مهد‌های کودک، مدارس و دانشگاه‌ها را به مدت ۲ هفته به حالت تعطیل درآورد.

۱۰. ایرلند: این کشور در پی افزایش شمار مبتلایان به ۳۴ نفر و فوت یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا اقدام به تعطیل کردن مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور کرد.

براساس جدیدترین آمارها، تاکنون ۱۲۶۳۶۹ مورد از ابتلا به ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان ثبت شده است که ۸۰۹۸۰ مورد آن در چین بوده است. این بیماری تاکنون جان ۴۶۳۳ نفر را گرفته و چین با ثبت ۳۱۷۳ مورد مرگ ناشی از این بیماری همچنان رکورددار است.۶۸ هزار و ۳۰۴ نفر نیز از این بیماری بهبود یافتند و حال ۵۷۰۷ نفر وخیم گزارش شده است.

نروژ، اتریش، دانمارک، یونان، ایسلند، هلند، بلژیک، سان مارینو، پرتغال، چک، فنلاند، ایرلند، اسلوونی، رومانی، گرجستان، هلند، روسیه، کرواسی، استونی، مجارستان، صربستان، آلبانی، بلغارستان، لتونی، مقدونیه، اسلواکی، بلاروس، دومینیکن، لوکزامبورگ، بوسنی و هرزگوین، مالت، مولداوی، قبرس، ارمنستان، لیتوانی، موناکو و اوکراین از کشور‌های اروپایی هستند که تاکنون مواردی از ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرده اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *