عملیات روانی شبکههای معاند؛ پمپاژ وسیع ناامیدی، یأس و ترس
به این اخبار توجه کنید:
«مرگ ۱۷ معدنچی در ۴ ماه گذشته در معادن ایران»
«گسترش حمایتها از ماموریت ائتلاف نظامی اروپا در خلیج فارس»
«ایرانیان به دنبال راهی برای دستیابی به اخبار معتبر از طریق vpn ها»
«افغانها نگران از سایه سانسور به سبک ایرانی»
«ادامه روند اظهارات متناقض مقامات ایرانی در مورد جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی»
«بارش برف راه دسترسی به ۱۰۴ روستای آذربایجان غربی را مسدود کرد»
«کشتی جنگی، یو. اس باتان، نیروی دریایی امریکا با عبور از تنگه هرمز وارد آبهای خلیج فارس شد.»
«راهداری آذربایجان شرقی: راههای ۴۰۰ روستا در هشترود، میانه، سراب، بستان آباد و چاراویماق مسدود است»
«رئیس سازمان برنامه و بودجه: برق ۹۰ هزار مشترک گیلانی و آب ۳۷ روستا هنوز قطع است، گاز در همه استان گیلان برقرار است.».
«تلویزیون ایراناینترنشنال» در اوایل سال ۹۶ با بودجههای دهها میلیون دلاری رسیده از شیوخ فاسد سعودی و کارگزاران لندنی و صهیونیستی آغاز به کار کرد. مالکیت عناصر پادشاهی مرتجع سعودی بر شبکه مزبور و همچنین حجم بالای اخبار ضدایرانی این شبکه باعث شده تا در میان اصحاب رسانه و حتی مردم عادی، به «سعودی اینترنشنال» معروف باشد.
در همان نخستین روزهای تاسیس شبکه مزبور، علیرضا نوریزاده از چهرههای بسیار بدنام ضدانقلاب که نزدیکی زیادی به دربار رژیم مرتجع سعودی دارد، گفت: شبه رسانه ضدایرانی «ایران اینترنشنال» از سوی چهرههای رسانهای سعودی تغذیه مالی میشود و گردانندگان سابق «الشرق الاوسط»، «العربیه» و «الحدث» هزینه ماهانه یک میلیون دلاری «ایراناینترنشنال» را متقبل میشوند.
در آغاز به کار تلویزیون مزبور در سال ۹۶ اعلام شد، حسین رسام عنصر ضدامنیتی سفارت یکی از کشورهای غربی در تهران در ایام فتنه ۸۸، یکی از گردانندگان شبکه ضدایرانی «ایراناینترنشنال» است؛ عنصری که بنا بر اعتراف خودش، شبکه جاسوسی ۱۸۰ نفرهای را در سراسر کشور در ایام فتنه ۸۸ ایجاد کرده بود.
شعبه اصلی تلویزیون ضدایرانی «ایراناینترنشنال» واقع در لندن است، اما آنطور که عناصر اپوزیسیون تصریح کردهاند، این شبه رسانه ضدایرانی، شعبهای نیز در آمریکا دارد و گردانندگانش، رسانه خود را «سیانان فارسی»! میدانند.
این شبکه و شبکههای مشابه ابتدا سعی میکنند برای جلب اعتماد مخاطب دهها و صدها خبر واقعی که سایر رسانهها هم در داخل و هم در خارج از کشور آن را منعکس کرده اند؛ را به صورت وسیع و سریع منعکس نمایند و پس از آن که توانستند اعتماد مخاطب را جذب کنند در میان انبوه اخبار منتشره و بمباران خبری مخاطب؛ اقدام به انتشار اخبار بی پایه و اساس و شک برانگیز میکنند (انتشار یک دروغ بزرگ در میان دهها خبر صحیح) این رسانهها در اولین گام به دنبال ایجاد تردید در مخاطب نسبت به صحت اخبار انتشار یافته داخلی هستند و در مرحله دوم و با سلب اعتماد افکار عمومی نسبت به اخبار داخلی؛ مخاطبان را با شیوههای گوناگون به پیگیری اخبار از طریق رسانههای مورد نظر ترغیب میکند.
*علی اردکانیان