کارگروه ویژه رسیدگی به فضاهای آموزشی مناطق سیلزده جنوب کشور تشکیل شد
به گزارش گروه جامعه به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر مهراله رخشانیمهر در این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که طی پیامی دستگاههای دولتی و مجموعههای مردمی را به یاری هر چه بیشتر مردم عزیز سیستان و بلوچستان و برخی نقاط جنوب شرقی کشور، فراخواندند گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز تأکید نمودهاند همه ما وظیفه داریم هم طبق وظیفه انسانی و نیز حسب مسئولیتی که در قبال مردم به ویژه دانشآموزان و آینده سازان کشورمان داریم، به سهم خود در هر حوزهای که میتوانیم به کمک هموطنان گرفتار شده در مناطق سیلزده بشتابیم.
وی با اشاره به ضرورت ارزیابی میدانی از میزان خسارات وارده به فضاهای آموزشی در سریعترین زمان ممکن، اظهار داشت: علاوه بر ارزیابی کارشناسان اداراتکل استانهای درگیر، تیمهای تخصصی فنی و مهندسی برای ارزیابی و برآورد دقیق خسارات وارده به ساختمانهای فضاهای آموزشی و همچنین کمک به مرتفع کردن بخشی از مشکلات این مناطق، به صورت گروههای جهادی داوطلب به استانهای مذکور اعزام میشوند.
تعمیرات اساسی مدارس آسیبدیده نیازمند یاری خیرین نیکوکار مدرسهساز
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در پی بارندگیهای شدید اخیر در این مناطق، خوشبختانه هیچ فضای آموزشی تخریب نشده است، اظهار داشت: آسیبها در حوزه فضاهای آموزشی عمدتاً نیازمند تعمیرات اساسی یا جزئی است، اما با توجه به اینکه این حادثه موجب از بین رفتن زیرساختها و کاهش استحکام برخی مدارس قدیمی شده، نیازمند بازسازی و یا مقاومسازی بسیاری از ساختمانهای فضاهای آموزشی نیز هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با بسیج کردن خیرین نیکوکار مدرسهساز که همواره به عنوان یکی از بازوان توانمند دولت در بحرانها همراه مردم و دولت بودهاند؛ با جذب مشارکتهای مردمی بتوان بخشی از مشکلات فضاهای آموزشی این مناطق را مرتفع کرد.
استانهای معین به کمک مناطق سیلزده بیایند
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از خرید تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی و ارسال کانکس برای مناطق محرومی که مدارسشان دچار آسیبهای بیشتر شده است، خبر داد و تصریح کرد: تمام توان مجموعه را برای کمک به استانهای درگیر بارندگیهای اخیر به کار خواهیم گرفت و در این خصوص برخی ادارات کل نوسازی مدارس استانهای کشور نیز به عنوان استان معین انتخاب خواهند شد تا روند بازسازی و ترمیم این فضاهای آموزشی تسریع یابد.