پروژه هوشمندسازی بنادر کلید خورد
مدیرعامل سازمان بنادر گفت: پروژه هوشمند سازی بنادر، با تخصیص اعتبارات مناسب؛ بر اساس برنامه زمان بندی شده و با بهره گیری از مرکز هوشمند سازی در دانشگاه صنعتی شریف در حال انجام است.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی عزم جدی برای هوشمند سازی بنادر کشور را دارد، اظهار کرد: در طرح هوشمندسازی بنادر و بر اساس یک برنامه اجرایی مشخص و تعریف شده، بندر به واسطه بهره گیری از سامانههای هوشمند، به عنوان یک نقطه در زنجیره جهانی لجستیک قرار دارد و فراتر از پسکرانه خودش مد نظر قرار میگیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر با دانشگاه صنعتی شریف در خصوص اجرای پروژه هوشمند سازی در بنادر کشور، ادامه داد: این پروژه به جدیت در حال انجام است و در این مسیر از نظرات همه صاحب نظران و اعضای جامعه دریایی و بندری کشور استقبال میکنیم.
راستاد با اشاره به خدمات دهی به کشتیهای هوشمند در بنادر، توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزههای فنی با سازمان بینالمللی دریانوردی (IMO) همکاری دارد و با توجه به جایگاه ایران در تدوین قوانین و مقررات و ارائه سند در نشستهای آیمو، نقش این سازمان در فرآیند خدماتدهی به کشتیهای هوشمند بسیار مهم و موثر است.
وی با بیان اینکه پیش بینی میشود تا سال ۲۰۲۵ شاهد تردد کشتیهای هوشمند اقیانوس پیما در بنادر کشور باشیم، تاکید کرد: از حیث زیرساختهای ورود کشتیهای هوشمند به بندر، اعم از اسکله و تجهیزات بندری، به تجهیزات متفاوتی نیاز نداریم، زیرساختها برای پذیرش کشتیهای هوشمند اقیانوس پیما در بنادر ایران وجود دارد.
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، بنادر ایران برای ارائه خدمات تخلیه و بارگیری به کشتیهای هوشمند در وهله اول باید بتواند با این کشتیها ارتباط برقرار کند و به سامانههای این کشتیها لینک شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر با دانشگاه صنعتی شریف در خصوص اجرای پروژه هوشمند سازی در بنادر کشور، ادامه داد: این پروژه به جدیت در حال انجام است و در این مسیر از نظرات همه صاحب نظران و اعضای جامعه دریایی و بندری کشور استقبال میکنیم.
راستاد با اشاره به خدمات دهی به کشتیهای هوشمند در بنادر، توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزههای فنی با سازمان بینالمللی دریانوردی (IMO) همکاری دارد و با توجه به جایگاه ایران در تدوین قوانین و مقررات و ارائه سند در نشستهای آیمو، نقش این سازمان در فرآیند خدماتدهی به کشتیهای هوشمند بسیار مهم و موثر است.
وی با بیان اینکه پیش بینی میشود تا سال ۲۰۲۵ شاهد تردد کشتیهای هوشمند اقیانوس پیما در بنادر کشور باشیم، تاکید کرد: از حیث زیرساختهای ورود کشتیهای هوشمند به بندر، اعم از اسکله و تجهیزات بندری، به تجهیزات متفاوتی نیاز نداریم، زیرساختها برای پذیرش کشتیهای هوشمند اقیانوس پیما در بنادر ایران وجود دارد.
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، بنادر ایران برای ارائه خدمات تخلیه و بارگیری به کشتیهای هوشمند در وهله اول باید بتواند با این کشتیها ارتباط برقرار کند و به سامانههای این کشتیها لینک شود.
راستاد درباره تأمین برق کشتیها در بنادر برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای، تصریح کرد: طی سالهای اخیر در برخی از بنادر کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی، نیروگاه تولید برق ایجاد شد که میتوان برق مازاد در بنادر را به کشتیها تخصیص داد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *