رفتار غیر انسانی ماموران گشت مرزی آمریکا؛ مادر و نوزاد تازه متولد شده بازداشت شدند

22:01 - 29 آذر 1398
کد خبر: ۵۷۷۹۰۷
سیاست‌های دولت آمریکا در مورد مهاجران باعث شده است آنها همه روزه در بازداشتگاه‌های مرزی با رفتار غیر انسانی و خشونت آمیز ماموران پلیس رو به رو شوند.
رفتار غیر انسانی ماموران گشت مرزی آمریکا با مادر و نوزاد تازه متولد شدهبه گزارش گروه بین الملل ، وکیل یک زن مهاجر که ۱۹ سال سن دارد و در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا بازداشت شده، می‎گوید که این زن مهاجر طبق قوانین مهاجرتی از نوزاد تازه متولد شده خود باید جدا شود.

به گفته این وکیل، مقام‎های اداره گمرک و مهاجرت آمریکا قصد داشتند نوزاد تازه متولد شده را از مادرش جدا کرده و احتمالاً  او را به مکزیک انتقال بدهند.

به گزارش پایگاه سن دیگو تریبون، این مادر جوان که تابعیت هندوراس دارد به تازگی با پیگری و تحت فشار قرار دادن اداره گمرک و مهاجرت از سوی وکلای حقوق بشری به طور موقت آزاد شده است. به گفته یکی از وکلای این مهاجر ممکن است این زن به همراه نوزادش در منطقه سن دیگو بماند.
 
 

این زن مهاجر روز جمعه گذشته از مرز آمریکا عبور کرده و به دلیل درد زایمان از ماموران گشت مرزی درخواست کمک می‌کند و می‌گوید که نیاز به کمک پزشکی فوری دارد.

بنابر این گزارش، "پس از زایمان، نوزاد به دلیل مشکلاتی که داشت باید تحت مراقبت‌های ویژه قرار می‌گرفت و مادر مجبور به ترک بیمارستان می‌شود؛ چند روز بعد که مادر به ملاقات نوزاد می‌رود، وقتی از ماموران گمرک آمریکا می‌پرسد که چه زمانی می‌تواند به همراه فرزندش آزاد شود، پاسخ می‌شنود که یا به بازداشتگاه بر می‌گردد و یا طبق قانون مهاجرتی به مکزیک بازمی گردد."

بر اساس این قانون پناهجویان برای تصمیم گیری در مورد پرونده‌های مهاجرتی آمریکا به مکزیک باز می‌گردند تا در آنجا منتظر پاسخ دادگاه باشند.

اعضای خانواده این زن مهاجر با وکلای مهاجرتی تماس گرفتند و گفته‎اند که اداره گمرک و مهاجرت آمریکا قصد دارد نوزاد را بازداشت کند و مادر نوزاد را به مکزیک برگردانند؛ منابعب در داخل بیمارستان این گفته‌ها را تایید کردند.

اما شواهد حاکی از آن است زمانی که زن مهاجر در بیمارستان بستری بود ماموران گشت مرزی بیرون از اتاق منتظر بودند و خط تلفن را از او گرفتند تا نتواند با خانواده و یا وکلا تماس بگیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *