ارتقای سواد خواندن دانش آموزان نیازمند کار جدی است
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، فرهاد کریمی، دبیر ستاد هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش و رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در جشنواره پژوهشهای دانش آموزی و تجلیل از دانش آموزان پژوهشگر و خلاق برتر گفت: عقب ماندگی شرم آور علمی در دوره قاجار ضربه سختی برما وارد کرده و ما را عقب انداخته است.
کریمی بیان کرد: تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت و سند تحول فراهم کند. آغاز هفته پژوهش از مدرسه دارای پیامهای متعدد برای ما است. راه و رسوم پژوهش از مدرسه آغاز میشود و مدرسه کانون تربیت نسل پرسشگر آینده است.
دبیر ستاد پژوهش بیان کرد: از دانش آموزان فعال اول دوم و سوم ابتدای در حوزه مطالعه داستان نویسی و کتاب خوانی تجلیل میکنیم، ارج نهادن در جایگاه پژوهش ارج مینهیم. در زمینه سواد خواندن مهارت دانش آموزان نیازمند کار جدی داریم. سواد خواندن دانش آموزان باید ارتقا پیدا کند.
کریمی بیان کرد: از ۲۲۰ اثر دریافته شده ۵ اثر انتخاب و معرفی شد. در دوره ابتدایی از ۴۰۰ اثر داستان نویسی ۵ اثر انتخاب شد.
وی بیان کرد: آثار پژوهشی دانش آموزان از جنس اختراع و ابداع و فناوری و ابتکار بوده است.
دبیر ستاد هفته پژوهش افزود: وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزارت فرهنگساز ارزش زیادی برای مهارت تفکر و مهارت گرایی ارزش قائل است.
کریمی افزود: در اسناد تحول نقش مدرسه پژوهنده و معلم پژوهنده دانش آموز پژوهنده جلوه گر شده است.