تصويب طرح آسيبشناسي مسائل روانی و اجتماعي دختران در مقطع متوسطه/ اجرای آزمایشی در 8 استان
خبرگزاری میزان: مشاور وزیر آموزش وپرورش از تصويب طرح آسيب شناسي مسائل روحي، رواني و اجتماعي دختران در مقطع متوسطه خبر داد.
مهناز احمدي در گفتوگو با خبرنگار اجتماعي ميزان، درباره آسيب شناسي دختران دانش آموز اظهار كرد: براي بررسي دقیق آسيبهایی که دختران دانش آموز در مقطع متوسطه را تهدید میکند پرسشنامه هايي را تهیه و تنظيم كردهايم.
وي با بيان اين مطلب كه آسيب شناسي مسائل روحي، رواني و اجتماعي با اين پرسشنامهها قابل بررسي است، تصريح كرد: دغدغه تمامي مسئولان در وزارت آموزش و پرورش اين است كه احساس مي كنيم با دانش آموزان فاصله گرفتيم و دانش آموزان با ما بيگانه شدهاند و باید برای رفع این فاصله اقدام کنیم.
مشاور وزير آموزش و پرورش از تصويب طرح آسيب شناسي مسائل روحي، رواني و اجتماعي دختران در مقطع متوسطه خبر داد و مطرح كرد: اين طرح به صورت مشترك با معاونت امور زنان رياست جمهوري اجرایی خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش وپرورش در ادامه با اشاره به اين که دو سوم اعتبار مورد نیاز برای اين طرح از طريق معاونت زنان رياست جمهوري تأمين خواهد شد، بيان كرد: براین اساس تامین بخش ديگر اين اعتبارات را معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش بر عهده دارد.
احمدی در ادامه افزود: البته طرح مذکور به صورت پايلوت در سال تحصيلي جاری در هشت استان اجرایی میشود. در حال حاضر اين پرسشنامه ها توسط دانش آموزان پر شده و قرار بر اين است كه در تهران جمع بندي شود.
مشاور وزير آموزش و پرورش در خاتمه اظهار کرد: با جمع بندي اين پرسشنامه ها برنامه ريزي هاي پرورشي و تربيتي دانش آموزان متوسطه انجام خواهد شد تا بتوانیم از آسیب های اجتماعی در این حوزه پیشگیری کرده و دانش آموزان را نسبت به آنها آگاه کنیم.
احمدی همچنین درباره پوشش یونیفرم دانش آموزان دختر نیز گفت: چهارچوب های تعیین پوشش یونیفرم توسط این وزارتخانه به اداره کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ میشود. تعیین رنگ و طراحی مدل یونیفرمها بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استانها است به این ترتیب چهارچوب پوشش دانشآموزان دختر بر اساس قانون اساسی تنظیم و موارد مذکور به اداره کل استان ها ابلاغ میشود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین از تدوین آیین نامه جدید برای پوشش دانشآموزان مقطع متوسطه دختر و پسر خبر داد.
وي با بيان اين مطلب كه آسيب شناسي مسائل روحي، رواني و اجتماعي با اين پرسشنامهها قابل بررسي است، تصريح كرد: دغدغه تمامي مسئولان در وزارت آموزش و پرورش اين است كه احساس مي كنيم با دانش آموزان فاصله گرفتيم و دانش آموزان با ما بيگانه شدهاند و باید برای رفع این فاصله اقدام کنیم.
مشاور وزير آموزش و پرورش از تصويب طرح آسيب شناسي مسائل روحي، رواني و اجتماعي دختران در مقطع متوسطه خبر داد و مطرح كرد: اين طرح به صورت مشترك با معاونت امور زنان رياست جمهوري اجرایی خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان وزارت آموزش وپرورش در ادامه با اشاره به اين که دو سوم اعتبار مورد نیاز برای اين طرح از طريق معاونت زنان رياست جمهوري تأمين خواهد شد، بيان كرد: براین اساس تامین بخش ديگر اين اعتبارات را معاونت پرورشي وزارت آموزش و پرورش بر عهده دارد.
احمدی در ادامه افزود: البته طرح مذکور به صورت پايلوت در سال تحصيلي جاری در هشت استان اجرایی میشود. در حال حاضر اين پرسشنامه ها توسط دانش آموزان پر شده و قرار بر اين است كه در تهران جمع بندي شود.
مشاور وزير آموزش و پرورش در خاتمه اظهار کرد: با جمع بندي اين پرسشنامه ها برنامه ريزي هاي پرورشي و تربيتي دانش آموزان متوسطه انجام خواهد شد تا بتوانیم از آسیب های اجتماعی در این حوزه پیشگیری کرده و دانش آموزان را نسبت به آنها آگاه کنیم.
احمدی همچنین درباره پوشش یونیفرم دانش آموزان دختر نیز گفت: چهارچوب های تعیین پوشش یونیفرم توسط این وزارتخانه به اداره کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ میشود. تعیین رنگ و طراحی مدل یونیفرمها بر عهده اداره کل آموزش و پرورش استانها است به این ترتیب چهارچوب پوشش دانشآموزان دختر بر اساس قانون اساسی تنظیم و موارد مذکور به اداره کل استان ها ابلاغ میشود.
مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین از تدوین آیین نامه جدید برای پوشش دانشآموزان مقطع متوسطه دختر و پسر خبر داد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *