اطلاعات کاربران توییتر در دسترس بازاریابها قرار گرفت
به گزارش گروه بین الملل ، مقامهای توییتر میگویند: این موضوع که اطلاعات شخصی کاربران در دسترس دیگران قرار گرفته یک «اشتباه» بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، مقامهای این شبکه اجتماعی به دلیل دسترسی بازاریابها به شماره تلفن و آدرس ایمیل کاربران، عذرخواهی کردهاند.
مقامهای توییتر اذعان کردهاند "ما اخیرا متوجه شدیم زمانی که شما یک ایمیل و یا شماره تلفن را برای اهداف امنیتی (احراز هویت ۲ عاملی) تهیه میکنید، این اطلاعات ممکن است به طور ناخواسته به خصوص در سیستم تبلیغاتی مخاطبان و شرکای ما برای اهداف تبلیغاتی مورد استفاده قرار بگیرد."
توییتر میگوید که در روز ۱۷ سپتامبر این نقص را برطرف کرده، اما در این باره که این نقص چه تعدادی از کاربران را تحت تاثیر قرار داده سخنی به میان نیاورده است.
این نخستین بار نیست که شبکههای اجتماعی اینگونه اشتباهات را مرتکب شده و اطلاعات خصوصی کاربران را در اختیار طرف سوم قرار میدهند.
گزارشهای متعدد حاکی از آن است که در بسیاری از موارد، حریم خصوصی کاربران از سوی اَبَرشرکتهای رسانههای اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک نقض میشود.