کمبود حدود 5 هزار معلم در شهرستان‌های استان تهران/ پرداخت هفتگی 110 هزار ساعت حق التدریس در این مناطق

9:38 - 27 خرداد 1394
کد خبر: ۵۴۸۶۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به کمبود چهار هزارو 600 معلم در شهرستان‌های استان تهران، گفت: با وجود پرداخت 110 هزار ساعت حق التدریس به معلمان در این شهرستان‌ها همچنان کمبود تعداد نیروی انسانی احساس می‌شود.

علیرضا کمرئی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره کمبود نیروی انسانی در شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: در زمینه نیروی مشکل اصلی ما مربوط به شهرستان‌های استان تهران است. البته در مواردی نیز با کمبود کلاس درس مواجه‌هستیم. به عنوان مثال در کهریزک مشکل فضای فیزیکی و کمبود مدارس را داریم. بر این اساس باید تقویت تعداد نیرو و ایجاد فضای آموزشی جدید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که در شهرستان‌های استان تهران 110 هزار ساعت حق التدریس به معلمان در هفته پرداخت می‌شود، تصریح کرد: با وجود پرداخت این میزان حق التدریس در هفته همچنان کمبود تعداد نیروی انسانی احساس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، با اشاره به اینکه به حدود چهار هزارو 600 معلم در شهرستان‌های استان تهران نیاز داریم ، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته از محل نیروهای موظف این نیاز را برطرف کردیم و صرفه جویی قابل توجهی را بر اساس برنامه‌های این وزارتخانه انجام دادیم که این صرفه جویی رقمی در حدود 30 درصد منابع در سال تحصیلی 94-93 بود.

کمرئی در ادامه مطرح کرد: سعی داریم در سال جاری با در نظر گرفتن شعار بهسازی منابع انسانی و سامان‌دهی صحیح نیروها به قصد صرفه جویی در منابع انسانی و جلوگیری از اتلاف منابع با تعدیل تراکم در برخی از بخش‌ها به ارتقاء کیفیت آموزشی کمک کنیم.

وی درباره میزان نیاز معلم زن یا مرد در شهرستان‌های استان تهران مطرح کرد: در برخی از مناطق هر دو جنسیت را نیاز داریم و در بعضی از منطقه ها مانند شهر ری تنها نیاز به معلم مرد داریم .




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *