اقبال مخاطبان به شبکه های استانی رو به افزایش است
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از ستاد خبری بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی صدا و سیما، علی دارابی در آیین افتتاحیه این جشنواره که بعد از ظهر امروز در بجنورد برگزار شد اظهار کرد: از همه کسانی که ما را در برگزاری این جشنواره یار و مددکار بودهاند، استاندار خراسان شمالی، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه بجنورد، اعضای محترم شورای عالی جشنواره، اعضای محترم هیات بررسی آثار و داوری، مسئولان کمیتهها و کمیسیونها و رئیس مرکز سیمای استانها تشکر میکنم.
وی افزود: تحولات پیش روی جامعه ایران و نقش شبکههای استانی در این مسیر یکی از مهمترین اولویتهاست و در این بین باید به مسئله افزایش انسجام اجتماعی و همبستگی ملی به عنوان یکی از مهمترین کارکردهای شبکههای استانی توجه ویژه داشت.
معاون امور استانهای سازمان صدا و سیما با تاکید بر امیدآفرینی توسط شبکههای استانی اظهار کرد: باید کارنامه و خدمات دولتمران و مسئولان اجرایی را در شبکههای استانی به صورت برجسته و شاخص ببینیم.
وی ادامه داد: زمان شناسی رسانهای به ما میگوید هفته دولت فرصت تبیین و قدرشناسی از خدمات دولتمردان است، این هفته جای نقد و انتقاد نیست اگرچه نقد مشفقانه و ناصحانه همواره دستور کار رسانه باید باشد.
دارابی تصریح کرد: برنامههای صدا و سیما و شبکههای استانی باید ناظر به نمایش پرجاذبهای از فضای کسب و کار و تولید باشد و در حقیقت رسانه ملی حلقه اتصال کارآفرینان با مسئولان برای برطرف کردن مشکلات باشد.
معاون امور استانهای صدا و سیما با بیان اینکه اسفندماه امسال شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود گفت: راهبرد صدا و سیما فراهم ساختن مشارکت گسترده مردم پای صندوقهای رای است.
وی ادامه داد: افزون بر این کمک بایسته به نهادهای نظارتی و دستگاههای اجرایی و مسئول برای برگزاری انتخاباتی پرشور که موجب سربلندی ملت ایران در عرصه جهانی باشد باید سرلوحه شبکههای استانی باشد.
دارابی تصریح کرد: شبکههای استانی وظیفه دارند پیامهای مثبت و امیددهنده به جامعه بدهند، کاهش اختلافات و تنشها، افزایش وحدت و اتحاد، برجستهسازی خدمات و اقدامات مسئولان، و کمک به همدلی و همافزایی همه نهادها و نخبگان از سازوکارهای این صدور پیام مثبت به جامعه است.
معاون امور استانهای رسانه ملی توسعه پایدار استان را نخستین اولویت شبکههای استانی دانست و گفت: صدا و سیمای مراکز باید با کمک مسئولان ذیربط نقش اصلی را در تدوین پیوست رسانهای سند توسعه پایدار استان ایفا کنند و همه ظرفیتها را برای تحقق این مهم بخدمت بگیرند که شعار جشنواره بیست و دوم بر همین پایه است.
وی بیان کرد: رسانههای استانی باید توسعه مدار و پیشرفت محور باشند، مزیتها و ظرفیتهای بزرگ کشور را ترسیم کنند و نشان دهند.
دارابی در ادامه با بیان اینکه رادیو و تلویزیون در سبد مصرف رسانهای خانوادههای ایرانی جایگاه مناسبی دارند گفت: در عین حال با حضور سایر رقیبان، چون شبکههای ماهوارهای و فضای مجازی رقابت روز به روز دشوارتر میشود.
معاون امور استانهای صدا و سیما با بیان اینکه اقبال و توجه مخاطبان به سمت شبکههای محلی و بومی رو به گسترش است افزود: باید برای موج جدید اقبال و گرایش مخاطبان جدید در شبکههای استانی برنامهریزی کرد.
وی بیان کرد: صدا و سیما بطور اعم و صدا و سیمای مراکز بطور اخص در سال ۹۷ که مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود خوش درخشیدند آن هم در شرایطی که دشمنان و بدخواهان ملت ایران از فروپاشی جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب سخن میگفتند.