باید در حج تمرین خودسازی و فروتنی کنیم
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، رشیدیان در همایش آماده سازی راهنمایان حجاج در آستانه ایام تشریق در مکه مکرمه خطاب به آنان افزود: نقش شما به عنوان راهنمایان حجاج و در رفع نگرانی و ایجاد آرامش آنان حجاج به هنگام بروز مشکل مهم است و لباس شما نشان از خدمت خالصانه به همه زائران دارد.
وی عنوان کرد: با فعالیت راهنمایان، نگرانی زائران رفع و آرامش آنان تامین میشود و حاجی بدون دغدغهمی تواند در این سفر با اطمینان خاطر از کمک و حمایت بخشهای مختلف بویژه راهنمایان اعمال و مناسک خود را انجام دهد و هر جا دچار مشکل شود میداند که حمایت و کمک میشود.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: امسال به مدد فناوری نوین در بخش راهنمایی زائران از امکانات و ابزارهای نوین نیز بهره گرفته ایم تا در کنار تجربههای موجود به راه کارهای موثر در ارتقای وضعیت خدمت و یاری رسانی به حجاج دست یابیم.
وی نرم افزار «زائر یار» را یکی از این ابزارها خواند و افزود: نصب آن بر روی گوشیهای هوشمند تلفن همراه میتواند چرخه مساعدت به زائران جدا مانده از کاروان را تسهیل نماید.
رشیدیان تصریح کرد: به ویژه در حج امسال که میانگین سن حاجیان ایرانی نسبتا بالا و تعداد بانوان نیز زیاد و از طرفی زمان سفر به سبب الزامات اجرایی طولانی است و حج هم در فصل گرما واقع شده این خدمت رسانی راهنمایان آن هم به سرعت و به موقع ازجایگاه مهمی برخوردار است.
وی ادامه داد: مسیرهای رفت و برگشت بین خیمههای منا تا محل جمرات به طور دقیق شناسایی و جانمایی برای سازماندهی و استقرار اکیپهای راهنمای حجاج انجام شده است.
همچنین نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این همایش پنج خصوصیت شامل اخلاص، شکیبایی، نشاط مستمر، برخورد کریمانه و مردم داری را برای فرد امداد رسان به حجاج ویژگیهای لازم و ضروری دانست.