ارائه خدمات مطلوب به زائران ایرانی در عرفات، مشعر و منا
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، رشیدیان گفت: موضوع شفاف سازی خدماتی که این موسسه به حجاج ایرانی در عرفات مشعر و منا ارائه خواهد داد برای ما دارای اهمیت است.
وی تصریح کرد: ۴۰ خدمتی که این موسسه در قالب مکاتب ۹ گانه و مناطق خود به حجاح ایرانی ارائه میدهد، پیش از این در جلسه مشترکی بین مستولان این مکاتب ۹ گانه متعلق به موسسه مطوفی و نیز مسئولان ایرانی این مکاتب از ابعاد مختلف بررسی و مباحث مربوط به انجام آنها مرور شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت درباره تامین موتور برق و خنک کننده به اندازه کافی در عرفات و لزوم استقرار و آماده باش تیمهای فنی در مشاعر مقدس در ایام حضور حجاج تاکید کرد و افزود: نگرانیهایی که در مورد برخی از این خدمات و نواقص اجرای آنها وجود داشته از جمله قطع برق، خرابی کولرها و سرویسهای بهداشتی، مباحث مربوط به ارائه خدمات بهداشتی و مانند آن باید سریعتر مرتفع شود.
رشیدیان همچنین در مورد امکان انتقال تعدادی از حجاج در مدت وقوف در منا به مکه در شبهای ۱۱ و ۱۲ ذیحجه به منظور گشایش در فضای خیمههای منا خواستار همکاری طرف عربستانی شد که رئیس موسسه قول مساعدت در این زمینه داد.
وی با اشاره به نحوه استفاده از زیرگذر جدید در منطقه ایرانیان در سرزمین منا گفت: این زیرگذر موجب تسهیل عبور حجاج ایرانی از خیمههای منا به سمت جمرات میشود.
رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: این نشست هماهنگیهای نهایی در حوزههای مختلفی که طی این روزها در جلسات متعدد داخلی ستادها و نیز در حضور و بازدیدهای میدانی بین مسئولان ما و موسسه مطوفی پیگیری شده بود؛ است، از این رو باید اشکالات و کمبودها تا حد امکان مرتفع شده باشد.
وی همچینین ابراز امیدواری کرد که در مدیریت جدید موسسه شاهد تدابیر مثبت برای رفاه حجاج باشیم، زیرا همه ما خود را خادمان یک ملت بزرگ به نام «ملت حج» میدانیم.
رشیدیان در این نشست پیشنهاد کرد که از ظرفیت کشورمان برای اجرای طرحهای توسعه سرزمین منا نظیر طبقاتی کردن خیمهها و سرویسهای بهداشتی منا استفاده شود تا از فضای محدود منا استفاده بهینه به عمل آید.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: همانگونه که در این جلسه از رئیس این موسسه خواسته شد امید است همه این خدمات با توجه به هماهنگیهای صورت گرفته بدون مشکل و مسالهای به نحو مطلوبی به انجام رسد.
رئیس موسسه مطوفی زائران ایرانی هم در این نشست با تاکید بر اینکه تلاش شده و میشود خدمات به خوبی و در سطح مناسبی به زائران ایرانی ارائه شود، گفت: امید است در حج سال جاری بتوانیم بخوبی از عهده خدمات رسانی در قالب تفاهمات و قراردادهای فیمابین برآییم.
عصام ازهر تصریح کرد که بهبود مداوم خدمات و جلب رضایت حجاج یک توفیق الهی برای ما به شمار میآید.
وی در ادامه با بیان اینکه این موسسه در حال ثبت این مجموعه در قالب یک ساختار شرکتی است تا در زمان عمره در عرصه خدمات رسانی به عمره گذاران ورود کرده و نسبت به خدمات رسانی در این حوزه اقدام نماید.
عصام ازهر ابراز امیدواری کرد با راه اندازی عمر ه در خدمت عمره گذاران ایرانی باشند.
در ادامه این دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به حجم قابل توجه متقاضیان در انتظار تشرف به عمره تاکید کرد: در صورتی که شروط و الزامات مربوط به سفر عمره زائران ایرانی مبنی بر ضرورت تامین عزت، کرامت و امنیت هموطنان مان فراهم شود امکان استفاده از خدمات موسسه وجود دارد.
وی اظهار کرد: در عین آنکه کمیت و کیفیت خدمات شما در موسم حج تمتع امسال میتواند محک خوبی برای تداوم همکاری در فصل عمره محسوب شود.