انتظار نداشته باشید سالانه ۹۰۰ میلیارد تومان از مردم تهران پول پارک خودرو بگیریم
به گزارش گروه جامعه ، به نقل از روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، در این پاسخ اشاره شده که ادعای وجود حدود یک میلیون فضای پارک حاشیهای قابل مدیریت، با واقعیت فاصله زیادی دارد و تعداد فضاهایی که واقعا میتوان بابت پارک در آنها از خودروها دریافت وجه کرد، به ۱۵ درصد این تعداد هم نمیرسد.
معاونت ترافیک شهرداری تهران در پاسخ خود به رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورا اشاره کرده که بر اساس سه شرطی که در ماده ۲ آییننامه اجرایی تبصره یک ماده ۱۵ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده است، بسیاری از فضاهای ۸۹۱ هزارتایی که آقای علیخانی انتظار دارد شهرداری بابت پارک در آنها از مردم دریافت وجه کند، در نقاط دارای کاربری مسکونی یا معابر خلوتتر، بزرگتر و یا کوچکتر از حدود مجاز قانونی است.
معاون شهردار در واکنش به انتقادهای این عضو شورا، این انتظار را مطرح کرده که اعضای شورای شهر پیگیر رفع موانع قانونی این موضوع باشند تا امکان اجرای مصوبه شورا و تحقق درآمدهای شهرداری در این زمینه فراهم شود.
در این متن، تاکید شده که هماکنون طبق قانون شهرداری صرفا میتواند بر اساس نرخ سال ۱۳۹۳ اقدام به اخذ هزینه پارک حاشیهای کند و هنوز تایید وزیر کشور و استاندار تهران بابت نرخهایی که شورای اسلامی شهر تهران بهتازگی مصوب کرده، اخذ نشده است.