اجرای برنامه مراقبت بیماری‌های غیر واگیر در مناطق سیل زده

14:30 - 20 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۸۳۹۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، گفت: بحران و بلایا عامل تشدیدکننده بیماری‌های غیر واگیر هستند که عوارض ناشی از این بیماری‌ها فوریت‌های سلامت را ایجاد می‌کند، لذا کنترل و مراقبت بیماری‌های غیر واگیر در بلایا در اولویت قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزای میزان علیرضا مغیثی با اعلام این خبر اظهار داشت:بدین منظور شناسایی، پیگیری و مراقبت بیماران مبتلا به بیماری‌های غیر واگیر از قبل شناخته شده از جمله مبتلا به فشارخون بالا و دیابتی تحت پوشش هر خانه بهداشت و پایگاه سلامت که جابجا شده اند، در کمپ‌های اسکان سیل زدگان و خانه‌ها و پایگاه‌های سلامت محل‌های استقرار سیل زدگان در حال اجرا است.

معاون فنی دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت در ادامه گفت: در استان لرستان بیشترین آسیب را شهر پلدختر متحمل شده است، با وجود اینکه اهالی در چادر نزدیک محل زندگیشان اسکان یافته اند، ۷ تیم سیار متشکل از پزشک، ماما، کارشناس مبارزه با بیماری ها، کارشناس بهداشت محیط و تدارکات به صورت سیار در کنار سایر مراقبت‌ها به آسیب دیدگان شهر‌های پلدختر و معمولان به انجام مراقبت بیماری‌های غیر واگیر مشغول هستند.

وی ادامه داد: در استان گلستان اکیپ‌های سیار با قایق ارائه خدمات و مراقبت‌های بیماری‌های غیر واگیر را بر عهده دارند. تمام امکانات از لحاظ دارویی و تجهیزات مراقبت بیماری‌های غیر واگیر به صورت رایگان در اولین سطح ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، تامین و در دسترس قرار گرفته است.

مغیثی بیان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز عوارض کشنده بیماری‌های غیر واگیر که نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته باشند دریافت نشده و کماکان در صورت نیاز، ارجاع به سطح خدمات تخصصی سرپایی و بستری به صورت هماهنگ در مناطق آسیب دیده انجام می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *