شهرت هنرمند مهم‌ترین عامل در فروش آثار هنری است

14:20 - 11 فروردين 1398
کد خبر: ۵۰۵۰۸۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مدیر گالری دی گفت: فروش یک اثر هنری بستگی به عوامل زیادی دارد که مهم‌ترین آن نام و میزان شهرت هنرمند است.

شهرت هنرمند مهم‌ترین عامل در فروش آثار هنری استفریال سلحشور در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: فاکتور‌های زیادی در فروش آثار هنری تاثیرگذار است که بسته به اینکه بخواهیم آثارمان را در کجا بفروشیم، متغیر هستند.

وی اظهار کرد: در ایران اسم هنرمند و شهرتی که دارد، کیفیت کار و اینکه آیا اثر ارائه شده جزو شاهکار‌های این هنرمند است یا نه، در فروش آثار هنری اثرات بسیار زیادی دارد.

مدیر گالری دی بیان کرد: ابعاد و اندازه کار یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در افزایش یا کاهش فروش محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در نقاشی، کاری که روی بوم اجرا می‌شود بیشتر از طراحی‌ها و نقاشی‌های دیگر فروخته می‌شود و در مجسمه، کیفیت کار، اندازه و قدمت آن از عوامل مهم فروش هستند.

سلحشور تصریح کرد: ممکن است یک اثر هنری با ابعاد کوچک هم ارزش زیادی به لحاظ قیمتی داشته باشد، ولی گاه شاهد فروش آثاری با ابعاد بزرگ هستیم که قیمت بیشتری از کار‌های کوچک دارند. درباره ابعاد و اندازه بزرگ تابلوها، ممکن است برای خیلی از افراد کار بزرگ اهمیت بیشتری داشته باشد یا برای عده‌ای از علاقه‌مندان به مجسمه و نقاشی، به دلیل بالا رفتن قیمت آثار و برخورداری از فضای کوچک، افراد نتو‌انند کار خیلی بزرگ خریداری کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *