بهسازی لرزهای طولانیترین پل سواره رو پهنه غرب پایتخت
به گزارش گروه جامعه ایرج معزی در حاشیه بازدید میدانی از پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزهای پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن سخن میگفت، ضمن اعلام پیشرفت ۵۵ درصدی این پروژه یادآور شد: اقدامات مربوط به تقویت فونداسیون، افزایش ظرفیت باربری ستون ها، تعویض نئوپرنها و درزهای انبساط و همچنین ساماندهی بستر رودخانه در محل پایههای پل، در بخشهای مختلف این پل ادامه دارد و پیش بینی میشود عملیات مرمت پل تقاطع همت- کن، نیمه نخست سال آینده به اتمام برسد.
در جریان این بازدید که با حضور مرتضی اسکندر مدیرعامل شرکت یادمان سازه و جمعی از دست اندرکاران پروژه صورت پذیرفت، گزارشی از عملکرد شرکت یادمان سازه در زمینه مقاوم سازی و بهسازی لرزهای ۲۵ دستگاه پل سواره رو طی ۲ سال گذشته ارائه شد و جزئیاتی از فعالیت "سامانه جامع تعمیر و نگهداری پلهای شهر تهران" مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
پل تقاطع بزرگراه شهید همت با رودخانه کن که در مرز مناطق ۵ و ۲۲ قرار دارد، با ۲۳۰ متر طول، طولانیترین پلهای سواره رو پهنه غربی پایتخت به شمار میآید. ظرفیت نامناسب باربری و عدم پاسخگویی مناسب کولههای بتنی پل مقابل نیروهای ناشی از زمین لرزه، از بین رفتن نئوپرنها و درزهای انبساط و نیز آسیب دیدن تعدادی از ستونها و سرستونهای پل، از جمله عواملی بود که باعث شده است پروژه مقاوم سازی و بهسازی لرزهای پل تقاطع همت – کن در دستور کار شرکت یادمان سازه قرار گیرد.