اپلیکیشن «باجه شهروندی» ارتباطی با تأمین اجتماعی ندارد/خدمات غیرحضوری رایگان است
به گزارش گروه جامعه ، سازمان تامین اجتماعی با صدور اطلاعیهای اعلام کرد: در ماههای اخیر اپلیکیشن موبایلی با نام باجه شهروندی برخی از خدمات سازمان تأمین اجتماعی از جمله ارائه سوابق بیمه پردازی را در ازای دریافت پول (با فعال شدن سرویس ارزش افزوده برای سیم کارت) به متقاضیان ارائه میدهد. بررسیهای صورت گرفته حاکی است که این اپلیکیشن هیچ گونه دسترسی خاصی به اطلاعات بیمه شدگان تأمین اجتماعی ندارد و تنها کاربران را به سامانه سوابق بیمه شدگان هدایت میکند.
این اطلاعیه میافزاید: از آنجا که سامانه سوابق بیمه شدگان و همچنین سایر خدمات غیرحضوری در پایگاه اطلاع رسانی رسمی سازمان تأمین اجتماعی در دسترس قرار دارد نیازی به استفاده از این اپلیکیشن و پرداخت هزینه بابت استفاده از خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی نیست.
لازم به ذکر است پیش از این نیز اپلیکیشنهای دیگری نیز با نامهای مختلف اقدام به ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی و دریافت وجه بابت این کار کردهاند که مطابق قانون پیگیریهای لازم برای جلوگیری از فعالیت آنها انجام میگیرد.
لدا به بیمه شدگان و بازنشستگان و عموم مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی توصیه شده که خدمات مورد نیاز خود را تنها از طریق مبادی رسمی مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی دریافت کنند.
پایگاه اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir به عنوان درگاه رسمی خدمات غیرحضوری این سازمان تمامی خدمات غیرحضوری که در حال حاضر ارائه میشود را در قالب میز خدمات غیرحضوری در دسترس عموم مردم قرار داده است. همچنین اپلیکیشن "تأمین اجتماعی من" به عنوان تنها اپلیکیشن متعلق به این سازمان خدمات غیرحضوری را به مخاطبان ارائه میدهد.
همچنین خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی از طریق کد دستوری #۱۴۲* در دسترس قرار دارد.