کارزار تخریب بخش بهداشت و درمان لبنان؛ ده‌ها امدادگر به شهادت رسیدند

10:16 - 07 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۹۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کارزار تخریب بخش بهداشت و درمان لبنان؛ ده‌ها امدادگر به شهادت رسیدند
رژیم صهیونیستی همانند نوار غزه، تخریب زیرساخت‌های بهداشت و درمانی و از بین بردن امدادگران را در لبنان دنبال می‌کند.

خبرگزاری میزان - حمله‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان که به شهادت یک پزشک امدادگر و مجروح شدن ۵ نفر دیگر شد.

وزارت بهداشت لبنان به‌تازگی اعلام کرد که با شهادت این پزشک، تعداد کل کارکنان بهداشتی که در حمله‌های رژیم صهیونیستی از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) به شهادت رسیده‌اند، به ۱۶۴ نفر رسیده است. ۲۷۵ کارمند پزشکی دیگر نیز درپی بمباران‌های انجام‌شده ازسوی رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند. 

فراس ابیاد، وزیر بهداشت لبنان یک روز قبل گفته بود که رژیم صهیونیستی دست‌کم ۲۰۰ حمله به آژانس‌های امدادی انجام داده و ۵۸ بار بیمارستان‌ها را در جنوب لبنان هدف قرار داده است. 

کارزار جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان ۸ بیمارستان را مجبور به تعطیلی کرده و ۷ بیمارستان نیز تنها تا حدی فعال هستند.

کارزار تخریب بخش بهداشت و درمان لبنان؛ ده‌ها امدادگر به شهادت رسیدند

یکی از مهم‌ترین جنایت‌های رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان، هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است؛ جنایتی پرتکرار در غزه با دست زدن به اقدام‌های غیرقانونی محاصره بیمارستان‌ها، بازداشت کارکنان درمانی، صدور دستور تخلیه، بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ... که با محکومیت جهانی مواجه شد، اما همچنان ادامه دارد.

ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با ابراز نگرانی از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان بیروت، پایتخت لبنان، اعلام کرد: اصول اساسی حقوق بشردوستانه بین‌المللی در مورد حمایت از غیرنظامیان باید رعایت شود.

وی گفت: به نظر می‌رسد این بیمارستان، یکی از مراکز اصلی پزشکی در بیروت است که تعداد زیادی از بیماران و مجروحان را در جریان جنگ پذیرش کرده است؛ در اجرای عملیات نظامی، همه اقدام‌های احتیاطی ممکن باید برای جلوگیری و در هر صورت برای به حداقل رساندن تلفات جانی غیرنظامیان، جراحت غیرنظامیان و آسیب به اشیاء غیرنظامی اتخاذ شود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با بیان اینکه بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و کارکنان پزشکی به دلیل عملکرد نجات جان مجروحان و بیماران باید تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه محافظت شوند، تصریح کرد: هرگونه حادثه‌ای که بر بیمارستان‌ها تاثیر بگذارد، باید تحت بررسی فوری و کامل قرار گیرد.

 

استفاده رژیم صهیونیستی از طرح ادعاهای واهی علیه مراکز درمانی

رژیم صهیونیستی همان رویکرد توجیه هدف قرار دادن بیمارستان‌ها را در غزه، در لبنان دنبال می‌کند. اشغالگران بار‌ها با طرح ادعای حضور مبارزان مقاومت در بیمارستان‌های نوار غزه، این مراکز درمانی را هدف قرار داده ۲ اند. این درحالی است که رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ مدرکی برای تایید ادعاهایش ارائه نکرده است.

به‌عنوان نمونه، ارتش رژیم صهیونیستی، که سابقه طولانی در هدف قرار دادن بیمارستان‌ها دارد، به‌تازگی مدعی شده بود که حزب‌الله لبنان اموالی را در زیر بیمارستان الساحل ذخیره کرده است؛ کارکنان بیمارستان از این ادعا شوکه شده و مطبوعات را برای بازرسی بیمارستان دعوت کردند.

کارزار تخریب بخش بهداشت و درمان لبنان؛ ده‌ها امدادگر به شهادت رسیدند

رژیم صهیونیستی هیچ مدرکی برای ادعای خود مبنی بر نگهداری پول نقد در زیر بیمارستان ارائه نکرد. این درحالی است که رژیم صهیونیستی پیش از این نیز در غزه ادعا‌هایی را درباره بیمارستان‌ها (با هدف توجیه حمله به این مراکز) بدون ارائه شواهد و مدارک مطرح کرده بود.

این درحالی است که خبرنگاران از این بیمارستان بازدید کرده و اعلام کردند که هیچ مدرکی مبنی بر وجود دارایی‌های مربوط به حزب‌الله در این بیمارستان نیافتند.

در همین حال، رئیس اتحادیه پزشکان لبنان اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در حال هدف قرار دادن عامدانه بیمارستان‌ها است؛ در نتیجه این حمله‌ها، تاکنون پنج بیمارستان در لبنان از کار افتاده و ۲۲ بیمارستان آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *