عراقچی: درباره جزایر سه‌گانه تعارفی با کسی نداریم/ دریافت نشانه‌ها پیش از حمله رژیم صهیونیستی

19:15 - 06 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۸۹۸
عراقچی: درباره جزایر سه‌گانه تعارفی با کسی نداریم/ دریافت نشانه‌ها پیش از حمله رژیم صهیونیستی
وزیر امور خارجه با اشاره به اطلاع ایران از تهاجم رژیم صهیونیستی به کشورمان، گفت: ما از عصر قبل از حمله نشانه‌هایی را مبنی بر احتمال حمله دریافت کرده بودیم که باعث شد نشانه‌ها و اخبار را به‌طور مرتب با دوستان خود در بخش نظامی تبادل کنیم.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه با اشاره به اطلاع جمهوری اسلامی ایران از تهاجم رژیم صهیونیستی به کشورمان، گفت: ما از عصر قبل از حمله نشانه‌هایی را مبنی بر احتمال حمله دریافت کرده بودیم که باعث شد از موضوع مطمئن شویم و نشانه‌ها و اخبار را به‌طور مرتب با دوستان خود در بخش نظامی تبادل می‌کردیم؛ پیام‌هایی هم با طرف‌های مختلف ردوبدل شد و تا زمان حمله نیز اقدام‌هایی که باید انجام می‌دادیم، پیگیری کردیم و به وظیفه خود در این باره پرداختیم.

تلاش‌های جمهوری اسلامی در هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه گفت: تلاش‌های جمهوری اسلامی در همه ابعاد خود با هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی است و دشمنان را مجبور می‌کند در سیاست‌های خود تجدید نظر کنند؛ در طول چند هفته گذشته همان‌طور که نیرو‌های نظامی ما فعال بودند، سیاست خارجی ما هم فعالانه عمل کرده است و این موضوع کشور را در مقابل تهدیدهای دشمنان مقاوم کرد و ضربات وارده آن‌گونه که تبلیغات انجام شد، نبود و مقاومت خوبی توسط نیرو‌های نظامی ما انجام گرفت و در این مسیر تعدادی از پرسنل نظامی به شهادت رسیدند.

ما از خون شهیدان خود نخواهیم گذشت

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما از خون شهیدان خود نخواهیم گذشت و حق پاسخ به به اقدام رژیم صهیونیستی برای ما محفوظ است و در زمان مقتضی انجام خواهد شد.

ابراز همبستگی با ایران و محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی محور تماس وزرای قطر و مصر بعد از حمله 

وی درباره جزئیات گفت‌وگو با وزرای خارجه قطر و مصر پس از حمله رژیم صهیونیستی، گفت: ما برای تبادل پیام با آمریکا احتیاجی به کشور‌های واسطه نداریم و سفارت سوئیس این کار را انجام می‌دهد؛ تماس‌های کشور‌ها با ما درباره ابراز همبستگی با ایران و محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی بود؛ وزرای خارجه‌ای که با ما پس از حمله رژیم صهیونیستی تماس گرفتند، درباره مسائل جاری منطقه مشورت و تبادل نظر شد چرا که وضعیت منطقه کماکان بحرانی است و تداوم این مشورت‌های کاملا طبیعی است.

اتخاذ موضع دو پهلو اروپا درباره حمله رژیم صهیونیستی به ایران قابل پیش‌بینی بود

عراقچی ادامه داد: اروپایی‌ها مثل آمریکا که کمک‌های مالی، تسلیحاتی، سیاسی و حقوقی به رژیم صهیونیستی داشته است، با این رژیم همکاری کردند و در خیلی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه شریک هستند؛ لذا اتخاذ موضع دو پهلو درباره حمله به ایران از سوی آن‌ها قابل پیش‌بینی بود و نباید باعث تعجب شود.

جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است

وزیر امور خارجه درباره موضع روشن جمهوری اسلامی ایران در مورد جزایر سه‌گانه نیز گفت: این جزایر متعلق به ایران است و تا ابد هم خواهد بود و در این باره تعارفی با کسی نداریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *