دولت باید مقید به اجرای قانون برنامه هفتم توسعه باشد

10:15 - 06 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۷۲۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
دولت باید مقید به اجرای قانون برنامه هفتم توسعه باشد
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس، گفت: باید از اینکه گفته می‌شود نمی‌توان بخشی از برنامه هفتم را اجرا کرد و باید به مجلس برای اصلاح بازگردانده شود جلوگیری کنیم و اساسا قانون برنامه تائید شده و نهایی است باید مقید به اجرای آن باشیم تا در پایان ۵ سال با بالاترین میزان رشد اجرا شود.

خبرگزاری میزان - نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده یک طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان در خصوص بررسی لایحه بودجه، گفت: امسال اولین سالی است که قانون برنامه هفتم توسعه اجرا می‌شود، انتظار داریم یک پنجم برنامه هفتم در لایحه بودجه دیده شود. اگر این کار را امسال انجام ندهیم و منطبق با قانون برنامه لایحه بودجه شکل نگیرد در سال‌های آینده قطعا دیگر نمی‌توان این موضوع را مراقبت کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه از کمیسیون اصل ۹۰ کسی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بر اساس آئین نامه داخلی حضور ندارد، ادامه داد: باید مراقبت کرد تا قانون برنامه هفتم توسعه در ابعاد مختلف اجرایی شود، در قانون برنامه بسیاری از تکالیف مصوب شده که باید آن‌ها اجرایی و نهایی شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان به راحتی از کنار اجرای قانون برنامه هفتم توسعه عبور کرد، گفت: در کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مراقبت و مکاتبات مختلفی را با دستگاه‌های ذیربط در قانون برنامه هفتم انجام دادیم، پیگیری‌های لازم و نظارت را انجام می‌دهیم تا از روز‌های اول ابلاغ برنامه هفتم این قانون اجرایی شود، ایجاد فاصله و اعمال نظارت‌ها در سال‌های پایانی اجرای برنامه هفتم نتیجه‌ای جز اتفاقات رخ داده در قوانین برنامه گذشته ندارد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: قوانین برنامه گذشته حدودا ۳۰ درصد اجرا شدند. باید مراقبت کنیم قانون برنامه هفتم توسعه به عنوان مهم‌ترین پیمان و میثاق بین مجلس و دولت اجرایی شود و امروز نیز شعار دولت اجرای قانون برنامه هفتم است. باید از اینکه گفته می‌شود نمی‌توان بخشی از برنامه هفتم را اجرا کرد و باید به مجلس برای اصلاح بازگردانده شود جلوگیری کنیم و اساسا قانون برنامه تائید شده و نهایی است باید مقید به اجرای آن باشیم تا در پایان ۵ سال با بالاترین میزان رشد اجرا شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: جلسه علنی مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *