دو اثر ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان چین درخشید

17:33 - 05 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۶۴۱
دو اثر ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان چین درخشید
دو فیلم سینمایی و انیمیشن ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان چین که در شهر چنگ دو برگزار می‌شد، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فیلم «بیرو» و انیمیشن «لوپتو»، در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان چین، به نمایش درآمد و با استقبال گرم هنرشناسان، کارگردانان و تولید کنندگان فیلم و منتقدان سینمایی مواجه شد.

در این رویداد هنری سینمایی، ۱۲۹ فیلم از کشور‌های خارجی حضور داشتند و از هشت کشور (ژاپن، روسیه، ایران، کانادا، آلمان، بلغارستان، چک، هلند و اندونزی) ۱۵ فیلم به مرحله نهایی راه یافتند که در جشنواره به همراه ۲۰ فیلم از سینمای کودک چین، اکران شدند. 

نمایش ویژه فیلم‌ها با حضور مرتضی علی عباس میرزایی و محمدحسین صادقی، فیلمسازان کشورمان در حوزه فیلم کودک و نوجوان صورت گرفت. 

با پیگیری اداره کل همکاری‌های رسانه‌ای و فضای مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پشتیبانی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین، از ایران، ده فیلم کودک و نوجوان به دبیرخانه ارسال و معرفی شده بود؛ که از بین آنها و در رقابت با سایر کشورها، دو فیلم ایرانی، به مرحله فرجامین راه یافتند و برای نمایش برگزیده شدند: فیلم «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و فیلم «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی.

محمدحسین صادقی تهیه کننده انیمیشن و مدیرعامل استودیو انیمیشن فراسوی ابعاد، که بیش از ۱۵ سال سابقه در حوزه تولید انیمیشن دارد، در نشست‌های تخصصی جشنواره شرکت کرد و به پرسش‌های خبرنگاران و منتقدان در باره آثار خود و سینمای ایران پاسخ داد.

بیشترین موضوعی که در این دو فیلم، توجه اهالی رسانه را به خود جلب کرد، بومی بودن داستان‌ها و فضای کلی این دو اثر بود که می‌تواند به خوبی معرّف فرهنگ و جامعه ایرانی باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *