تشریح برنامه‌های ۱۳ آبان و روز دانش آموز

14:18 - 05 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۵۸۰
تشریح برنامه‌های ۱۳ آبان و روز دانش آموز
رئییس سازمان بسیج دانش آموزی ضمن بیان جزئیات برنامه‌های ۱۳ آبام نقطه عطف برنامه‌های هفته دانش آموز را شناسایی مفاهیم استکبار ستیزی عنوان کرد.

خبرگزاری میزان - نشست خبری سردار مجتبی باستان صبح امروز ۵ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.  
در این نشست رسانه‌ای سردار باستان  بیان کرد: بنیان رژیم غاصب بر پایه ظلم است و نابود خواهد شد. این رژیم کودک کش در آبان گذشته حمله به مدارس را آغاز کرد و اکنون ۶۲۰ دانش‌آموز کلاس درس ندارند و صد‌ها دانش آموز تاکنون سلاخی شده‌اند.

وی افزود: این جنگ رژیم صهیونیستی با مدارس است جنگ با کودکان است جنگ با آموزش است و حمله این رژیم به سه مدرسه در سال گذشته کشته‌ها بر جای گذاشت. 

سردار باستان با بیان اینکه آمریکا با طراحی سند ۲۰۳۰ و شعار آموزش برای همه مثلا مدافع حقوق بشر است، تصریح کرد: در نسل کشی غزه، این شعار آموزش برای همه آمریکایی‌ها کجاست؟  مگر دستور و حمایت آمریکا این رژیم کودک کش را به سوی کشتار تشویق نکرده است؟

وی تاکید کرد: نقش حقوق بشر آمریکایی دو هدف را در منطقه دنبال می‌کند؛ مقابله با ادیان الهی و دوم غارت ثروت کشور‌های منطقه.

به گفته سردار باستان به‌مناسبت روز نوجوان که مصادف با سالروز شهادت حسین فهمیده است برنامه‌ای با عنوان میدان‌دار از یکم آبان ماه آغاز شده که برگرفته از ساحت‌های پرورشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. این برنامه سه رویکرد جهاد تبیین، استکبارستیزی و امیدآفرینی را در نظر دارد.

وی ادامه داد: این برنامه پنج هدف عمده را پیگیری می‌کند؛ از جمله تبیین جنایات آمریکا در ایران و جهان، تبیین جنایات اسرائیل در منطقه، تبیین جنگ شناختی، تبیین نقش دانش‌آموزان در مقابله با جنگ شناختی در مدارس و نقش دانش‌آموزان در پیشرفت کشور.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی به رویداد ملی جاسوس‌خانه اشاره کرد و گفت: در این برنامه از دل اسناد لانه جاسوسی و کتاب‌های مرتبط با آن، ۴۰ سوال طراحی کرده‌ایم که از طریق سامانه شاد به دانش‌آموزان تمام استان‌ها ارسال شده است.

وی افزود: رویداد جاسوس‌خانه برای دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود و دانش‌آموزان سوالات را انتخاب و به آن‌ها پاسخ می‌دهند و به بهترین پاسخ‌ها جوایز نفیسی اهدا خواهد شد. سوالات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دخالت‌های آمریکا در ایران و منطقه قابل رصد و شناسایی باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: سه بسته نمایشگاهی برای مدارس ارسال کرده‌ایم. در بسته ۴۰ منفور؛ شخصیت‌های منفور و دشمن ایران در ۱۰ هزار مدرسه نصب خواهند شد و دانش‌آموزان درباره آن‌ها روایت می‌کنند. همچنین، بسته صهیونیست‌شناسی به مدارس ارسال شده تا دانش‌آموزان با جنایات صهیونیست‌ها آشنا شوند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی اردوی راهیان نور و بازدید از یادمان‌های دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: اعزام ۵۰۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه به این اردو فرصتی برای بیان روحیه مقاومت و ایستادگی و جنایات استکبار در ایران خواهد بود که افتتاح رسمی اردوی راهیان نور از ۸ آبان است.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب، برنامه بعدی ماست که ۳۰ سوال طراحی و به دانش آموزان ارائه شده است به این جهت که بیانیه گام دوم انقلاب  را درک کنند.  

سردار باستان در خاتمه اظهاراتش افزود: ۸ آبان‌ماه در کنار مزار شهید فهمیده، در سراسر کشور نام شهدای دانش آموزان بر روی نقشه فلسطین نوشته می‌شود. با عزم راسخ باید در برابر این رژیم سفاک ایستاد چرا که اسرائیل خون‌خوار و بزدل است و به کودکان رحم نمی‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *