بازدید اسلامی از روند پیشرفت پروژه صنعتی حوزه فناوری پلاسما

9:03 - 05 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۴۹۰
بازدید اسلامی از روند پیشرفت پروژه صنعتی حوزه فناوری پلاسما
رئیس سازمان انرژی اتمی با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه صنعتی حوزه فناوری پلاسما از شهر صنعتی کاوه، بازدید کرد. 

خبرگزاری میزان - محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه صنعتی حوزه فناوری پلاسما و روند اجرای پروژه صنعتی برای تصفیه پساب شهر صنعتی کاوه با استفاده از فناوری پلاسما از این شهر، بازدید کرد. 

جمعی از مدیران صنعت هسته‌ای کشور و مسئولان شهرستان ساوه در این بازدید اسلامی را همراهی کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در جریان این بازدید در جریان آخرین پیشرفت‌های این پروژه قرار گرفت.

استفاده از فناوری پلاسما در شهر صنعتی کاوه می‌تواند به حذف موثر و تصفیه آلاینده‌های پیچیده، انعطاف‌پذیری بالا در مواجهه با انواع پساب، کاهش مصرف انرژی در فرایند تصفیه و کاهش بوی نامطبوع و آلایندگی گاز‌ها منجر شود. این فناوری دوستدار محیط زیست بوده و با سرعت بالا و عملکرد پایدار می‌تواند پساب شهر صنعتی کاوه را تصفیه کند.

شهر صنعتی کاوه، به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر صنعتی ایران، در سال ۱۳۵۲ و پس از مطالعات اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی در زمینی به مساحت ۳ هزار هکتار در نزدیکی ساوه و ۱۰۰ کیلومتری تهران تاسیس شد؛ این شهر که جزو نخستین نسل شهر‌های صنعتی کشور است، با هدف تشویق سرمایه‌گذاری در تولید و بهبود شاخص اشتغال راه‌اندازی شد.

موقعیت جغرافیایی ممتاز شهر کاوه، نزدیکی به پایتخت و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، دسترسی به جاده‌های ترانزیتی و خطوط راه‌آهن سراسری و وجود تاسیسات زیرساختی ویژه، آن را به قطب بزرگ صنعتی و اقتصادی ایران تبدیل کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *