آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان تفت برگزار شد

12:44 - 04 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۴۰۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان تفت برگزار شد
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: تا ۵ سال انفصال از مشاغل دولتی و یا جبران تمامی خسارات وارده به بیت‌المال می‌تواند گریبانگیر مدیرانی شود که ترک فعل آنان در انجام وظایف و امورات محوله، محرز شده و باعث زیان بیت‌المال یا مردم شود.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان تفت، اظهار کرد: برخی اینگونه القا می‌کنند که نظارت دستگاه قضایی و نهاد‌های امنیتی، شجاعت را از مدیران می‌گیرد، که این مسئله به هیچ وجه درست نیست، چراکه نظارت می‌تواند عامل شجاعت بخش برای انجام کار و اهتمام بیشتر به وظایف مدیران باشد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های مختلفی برای نظارت بر عملکرد مدیران وجود دارد که از جمله می‌توان به مواد ۵۷۶ و ۵۹۸ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات اشاره کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد ظرفیت‌های قانونی برخورد با ترک فعل مدیران را یادآور شد و بیان کرد: تا ۵ سال انفصال از مشاغل دولتی و یا جبران تمامی خسارات وارده به بیت‌المال می‌تواند گریبانگیر مدیرانی شود که ترک فعل آنان در انجام وظایف و امورات محوله، محرز شده و باعث زیان بیت‌المال یا مردم شود.

وی ابراز کرد: مدیری که بر اساس کوتاهی و اهمال در وظایف خود موجب خسارت به اموال عمومی و بیت المال شود مطابق با ماده ۵۹۸ باید معادل خسارت وارده را از اموال و املاک شخصی خویش جبران کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه، دستگاه قضایی، حامی مدیران شجاع، توانمند و قانونمدار است، افزود: مدیری که در چارچوب قانون و مقررات تمام همت و حمیت خویش را معطوف خدمت به مردم و توسعه و آبادانی کشور کرده است، شایسته حمایت است و دستگاه قضایی در حمایت از چنین مدیرانی، هیچ حد و مرزی ندارد.

وی با بیان اینکه نظارت دستگاه قضایی به مدیران توانمند و خدوم، شجاعت می‌بخشد، گفت: نظارت صحیح و اصولی، از خطا‌ها و لغزش‌ها جلوگیری می‌کند و چراغ راه مدیران در انجام وظایف و رسالت خویش است.

وی وضعیت شهرستان تفت را متفاوت از دیگر حوزه‌های قضایی ذکر کرد و اظهار داشت: شهرستان تفت تحت عنوان باغشهر استان، دارای شرایط ویژه‌ای از حیث تردد به ویژه در روز‌های تعطیل و پایانی هفته است، لذا می‌طلبد برای حفظ نظم، امنیت و آرامش شهروندان، در روز‌های شلوغ و پرتردد، خدمات امنیتی و انتظامی نیز در شهرستان مضاعف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی، سعه صدر را ضرورت مدیریت در دستگاه قضایی دانست و گفت: مراجعین به دستگاه قضایی، مراجعینی دردمند و بعضاً خاص می‌باشند، لذا انتظار است سعه صدر و حفظ آرامش مدیران و کارکنان دادگستری هم بیشتر باشد.

وی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های رئیس سابق دادگستری شهرستان تفت، با توصیه به رئیس جدید دادگستری، بر تعامل، همراهی و هم افزایی با مدیران شهرستان تأکید کرد و ابراز داشت: اهتمام به تعامل، همراهی و هم افزایی در عین التزام به حفظ استقلال دستگاه قضایی باید سرلوحه کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان، تلاش برای ارتقا، بهبود و پیشرفت کار را ضروری برشمرد و تصریح کرد: رضایت به وضع موجود، اولین ورطه ورود به رکود و شکست در کار است، چراکه برای خدمت به مردم و پیشرفت کار، توقف و رضایت به وضع موجود معنایی ندارد و همواره باید حرکت در جهت اعتلا و ارتقا امور سرلوحه کار مدیران و کارکنان باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های ابوالفضل زارع تقدیر شد و حجت الاسلام مجتبی رحمت زاده به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان تفت معارفه شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *