مشکلات ۹ واحد تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی بررسی وحل شد

10:37 - 04 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۳۸۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مشکلات ۹ واحد تولیدی در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی بررسی وحل شد
مشکلات واحد‌های تولیدی شرکت اروم تینار شیر، شرکت اروم دلچین غرب، شرکت میلاد ماکیان مهاباد، شرکت آتابای تجارت ماکو، شرکت عسل میرنجمی، شرکت ثنا الکترونیک، شرکت آذرآبادگان خوی، نیروگاه برق ۶ مگاواتی و تعاونی ۲۹ مرغ مادر پیرانشهر در دهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی مطرح و برای رفع مشکلات این واحد‌ها تصمیماتی اتخاذ و مصوباتی به تصویب رسید.

خبرگزاری میزان - باحضور ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دهمین جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان به منظور بررسی مشکلات نه واحد تولیدی در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد.

ناصر عتباتی در این جلسه که بیش از ۳۰ نفر از مدیران کل استانی ومسئولان اجرایی، بانکی، هیئت رئیسه اتاق بازرگانی نیز حضور داشتند گفت: فعالان سخت کوش و تلاشگر بخش خصوصی کمک می‌کنند تا چرخ اقتصاد با همه کاستی‌ها به حرکت خود ادامه دهد و امروز این تلاش یکی از نمونه‌های بارز ولایی و وطن پرست بودن است.

عتباتی تاکید کرد: هرچه قدر در حوزه کارآفرینی و حمایت از واحد‌های تولیدی به منظور توسعه اشتغال تلاش شود در واقع کمک به مردم است چراکه بخش قابل توجهی از جرایم و اختلاف خانوادگی منشأ آن‌ها مسائل اقتصادی و معیشتی دارند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: استان آذربایجان غربی یک استان پر ظرفیت از تمامی لحاظ، چه نیروی فعال انسانی، کار آفرینان، دانش بنیان، معادن، کشاورزی، صنعت و تجارت با دارا بودن ۶ پایانه مرزی است و می‌بایست از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده نمود و با مبارزه با فعالیت‌های ناسالم اقتصادی همچون قاچاق کالا فضای امنی برای کار آفرینان ایجاد کرد.

عتباتی در پایان خطاب به مدیران نظارتی، اجرایی و بانکی تاکید کرد: قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها را به نفع تولید و تولید کنندگان و کارآفرینان واقعی تفسیر کنند تا کمکی برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی باشد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی هم در این جلسه اظهار کرد:جایگاه واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در دین مبین اسلام یک جایگاه خاص و ویژه‌ای هست که برای تعالی و رفاه بشریت است از این رو حمایت از تولید و اشتغال یک وظیفه شرعی و قانونی است.

مجیدی ادامه داد: هم مدیران اجرایی و هم افرادی که در حوزه اقتصاد فعالیت دارند عمل آن‌ها امروزه جهاد فی سبیل ا... و بسیار ارزشمند است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی افزود: رابطه منطقی بین بزهکاری و اشتغال وجود دارد و اگر فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال توسعه پیدا کند به همان اندازه از میزان بزهکاری کاسته می‌شود و این هم به نفع جامعه و مردم و هم به نفع دستگاه قضایی است.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی هم فراخور جلسه مطالبی بیان و سپس به عنوان دبیر کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری تک تک پرونده‌ها را طرح کرد و مشکلات واحد‌های تولیدی شرکت اروم تینار شیر، شرکت اروم دلچین غرب، شرکت میلاد ماکیان مهاباد، شرکت آتابای تجارت ماکو، شرکت عسل میرنجمی، شرکت ثنا الکترونیک، شرکت آذرآبادگان خوی، نیروگاه برق ۶ مگاواتی و تعاونی ۲۹ مرغ مادر پیرانشهر مطرح و پس از ارائه نقطه نظرات، دیدگاه‌ها و راهکار‌هایی برای رفع مشکلات این واحد‌ها تصمیماتی اتخاذ شد و مصوباتی که جملگی گره گشا و حل کننده مشکلات بودند به تصویب رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *