وزارت امور خارجه شهادت پزشک ایرانی را در لبنان محکوم کرد

12:43 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۰۷۹
وزارت امور خارجه شهادت پزشک ایرانی را در لبنان محکوم کرد
وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای شهادت پزشک ایرانی درپی حمله رژیم صهیونیستی را محکوم و بر وظیفه سازمان‌ها و نهاد‌های ذی‌صلاح از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت برای مستندسازی موارد مکرر نقض فاحش حقوق بشردوستانه بین‌المللی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درپی شهادت علی حیدری، پزشک ایرانی در لبنان در جریان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی، بیانیه‌ای منتشر و این اقدام را محکوم کرد؛ متن این بیانیه به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شهادت مظلومانه دکتر علی حیدری، پزشک متعهد و خادم و دلسوز مردم لبنان و ایرانیان مقیم این کشور، که در جریان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی در لبنان به درجه رفیع شهادت رسید، به خانواده آن شهید عزیز و مردم مقاوم و شریف ایران و لبنان تبریک و تسلیت عرض کرده و از خداوند رحمان برای وی علو مقام و برای بازماندگان و خانواده ایرانیان مقیم لبنان صبر و اجر مسئلت می‌کند.

شهید حیدری، از مدتی قبل بنا به احساس وظیفه انسانی و دینی برای ارائه کمک‌های درمانی و پزشکی به نیازمندان در بیروت حضور داشت.

اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دکتر حیدری که به‌عنوان پزشک و امدادگر برای درمان مجروحان و کمک به بیماران فعالیت می‌کرد، نقض آشکار کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹ در مورد منع حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و پزشکان و کادر درمانی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی از آغاز طرح نسل‌کشی در غزه و متعاقب آن تجاوز به لبنان، مراکز درمانی و پزشکان و امدادگران را بار‌ها مورد حمله قرار داده و علاوه بر تخریب کامل بسیاری از بیمارستان‌ها و کشتار بیماران و مجروحان، صد‌ها نفر از درمان‌گران را به شهادت رسانده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید این جنایت جنگی رژیم اشغالگر، وظیفه سازمان‌ها و نهاد‌های ذی‌صلاح از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت برای مستندسازی موارد مکرر نقض فاحش حقوق بشردوستانه بین‌المللی و حمله به بیمارستان‌ها و کادر درمانی در غزه و لبنان را مورد تاکید قرار می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *