رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: هشت دستورالعمل برای ارتقای آمادگی کشور در مقابله با دشمن تهیه و ابلاغ شده است

12:06 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۰۶۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور: هشت دستورالعمل برای ارتقای آمادگی کشور در مقابله با دشمن تهیه و ابلاغ شده است
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از تصویب اساسنامه سازمان‌ پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: ما تمامی سناریوها را بررسی و همه تهدیدات را در قالب ۸ دستور تهیه و ابلاغ کرده‌ایم تا از این طریق آمادگی کشور برای مقابله با دشمن را ارتقا دهیم.

خبرگزاری میزان - سردار غلامرضا جلالی امروز دوم آبان ۱۴۰۳ در يک نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و در تشریح برنامه‌های این سازمان داشت: امروز در شرایط درگیری محور مقاومت با رژیم صهیونیستی هستیم و جهانیان شاهد نسل‌کشی‌هایی هستند که چشم هیتلر را کور کرده‌ است و افکار عمومی جهان در برابر این جنایات و سکوت حامیان حقوق بشر شکه شده‌اند.

وی ادامه داد: امروز برای ترور یک رزمنده چندین ساختمان را تخریب می‌کنند که حتی هیتلر هم چنین کاری نمی‌کرد.

سردار جلالی با بیان اینکه مقاومت یک تفکر و اندیشه است که با شهادت رهبران آن از حرکت باز نمی‌ایستد افزود: جنایات صهیونیستی در غزه و لبنان موضوعی است که افکار عمومی و حقوق بین‌الملل باید به آن بپردازد.

وی مقاومت را مشروع‌ترین نوع دفاع برای فلسطینیان دانست و گفت: تجربه پیروزی خون بر شمشیر امام حسین (ع) اثبات می‌کند که خون شهید نصر الله و شهید نیلفروشان و سنوار موجب پیروزی مقاومت می‌شود، آن چیزی را که رژیم صهیونیستی با شهادت سید حسن نصرالله دنبال می‌کرد محقق نخواهد شد و پیروزی از آن مقاومت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه گفت: اساسنامه سازمان‌ پدافند غیرعامل به تصویب رسید و امیدواریم راهگشا باشد.

وی گفت: ما تمامی سناریوها را بررسی و همه تهدیدات را در قالب ۸ دستور تهیه و ابلاغ کرده‌ایم تا از این طریق آمادگی کشور برای مقابله با دشمن را ارتقا دهیم. در این راستا، همه جریان‌ها و گروه‌ها باید در برابر دشمن منسجم باشند.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی این سازمان برای ارتقای آمادگی سازمان‌ها گفت: جلسات توجیهی و اقدامات اجرایی در قالب این دستور العمل‌ها مبتنی بر حفاظت از زیر ساخت‌ها و عملیات جایگزین‌سازی را جزو محورهای این دستورالعمل‌ها قرار داده‌ایم تا با استفاده از این طرح‌ها روند خدمت رسانی به مردم ادامه داشته باشد.

سردار جلالی گفت: ما معتقدیم این ۸ دستورالعمل‌ها می‌تواند تمامی تهدیدات در حوزه‌های نظامی، سایبری، خرابکاری و … را پوشش دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: وقتی در شرایط تهدید قرار می‌گیریم انسجام ملی حرف اول را می‌زند و همه جرایان‌ها باید دفاع از منافع ملی را دنبال کنند. دستور العملی به نام شهید زاهدی ‌در حوزه دفاع سایبری تدوین شده است و دستورالعمل اقدامات عمومی دستگاه‌های اجرایی به نام شهید نیلفروشان نامگذاری شده است.

جلالی خاطرنشان کرد: دستورالعمل شهید کاظمی برای اقدامات استانی تدوین شده است. در‌حوزه حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور، دستورالعمل شهید باکری با پایش تهدید و مدیریت مخاطرات ‌تداوم کارکردهای ضروری را دنبال می‌کند تا اگر در شرایطی برخی زیر ساخت‌ها آسیب دید بتوانیم به فعالیت ادامه دهیم.

به گفته سردار جلالی، در حوزه پرتوی و الکترومغناطیس و خرابکاری‌هایی که در این حوزه متصور است نیز دستورالعمل‌های شهید فخری زاده و شهید چمران تدوین شده است.

وی، تعیین تکلیف مسئولیت اجرای برنامه پدافند غیر عامل را یکی از اولویت‌های اصلی دانست و گفت: بر اساس قانون مسئول هر دستگاه مسئول اجرای برنامه پدافند غیر عامل است.

در پایان این نشست خبری از پوستر نکوداشت هفته پدافند غیرعامل رونمایی شد.

گزارش تصویری نشست خبری رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

انتهای پیام/


برچسب ها: پدافند غیرعامل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *