اسلامی: تمهیدات حفاظت هسته‌ای پیش‌بینی شده است/ پاسخ به هرگونه تعرض دشمن

12:01 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۸۰۰۰۶۱
اسلامی: تمهیدات حفاظت هسته‌ای پیش‌بینی شده است/ پاسخ به هرگونه تعرض دشمن
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره اقدام‌های انجام‌شده برای مقابله با تهدید ادعایی رژیم صهیونیستی به حمله به تاسیسات هسته‌ای، تصریح کرد که تمهیدات حفاظت هسته‌ای طبق مقررات از روز نخست بهره‌وری نیروگاه‌ها پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری میزان - محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، روز چهارشنبه، دوم آبان در حاشیه نشست هیئت دولت تصریح کرد: تمهیدات حفاظت هسته‌ای طبق مقررات از روز نخست بهره‌وری نیروگاه‌ها پیش‌بینی شده است.

اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره اقدام‌های انجام‌شده برای کاهش خسارت‌های ناشی از حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای کشور، گفت: ما همیشه این تهدید‌ها را ازسوی دشمنان داشته‌ایم؛ کشور ما در برابر این تهدید‌ها هوشیار است و قابلیت‌های دفاعی و امنیتی کشور همیشه در طرازی بوده که با هوشیاری با هرگونه تهدیدی مقابله کند.

وی در ادامه گفت: تاسیسات هسته‌ای هم بخشی از این کشور است و در پرتو همین تمهیدات قرار دارد و ما به کوچک‌ترین تعرض دشمن پاسخ کوبنده‌ای خواهیم داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: تمهیدات حفاظتی برگرفته از ضوابط پدافند غیرعامل، از روز نخست برای تاسیسات هسته‌ای در نظر گرفته شده و اجرا شده است؛ این شرط عقل است و ملاحظات ایمنی و امنیتی تاسیسات هسته‌ای دیده شده است.

به گفته اسلامی، هیچ‌یک از تاسیسات هسته‌ای کشور درپی تهدید‌های ادعایی تعطیل نشده‌اند و فعالیت‌ها کاملا عادی در جریان است.

معاون رئیس‌جمهور در مورد برق هسته‌ای هم اظهار کرد: پروژه‌های ۲۰ هزار مگاوات در دست اجرا است و همین امروز دست‌کم ۵ هزار نفر در پروژه‌های احداث نیروگاه‌های جدید در حال کار هستند.

اسلامی درباره گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده در مورد خروج ایران از ان‌پی‌تی، گفت: مجلس شورای اسلامی در شان قانونگذاری بحث می‌کند؛ دیدگاه‌های نمایندگان و بحث‌های آن‌ها زمانی که به قانون تبدیل شود، برای کشور تکلیف را مشخص می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *