اعلام آمادگی ایران برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به قرقیزستان

9:11 - 02 آبان 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۹۹۱
اعلام آمادگی ایران برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به قرقیزستان
رئیس جمعیت هلال‌ احمر کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌ احمر در ژنو با رئیس جمعیت هلال‌ احمر قرقیزستان دیدار و باتوجه به درخواست قرقیزستان؛ بر آمادگی و توانمندی هلال‌ احمر ایران برای راه‌اندازی و مدیریت مرکز درمانی در این کشور تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر که برای شرکت جلسات مجمع عمومی فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر در ژنو حضور دارد، در حاشیه مراسم افتتاحیه مشترک مجمع و شورای نمایندگان، با رئیس جمعیت هلال‌احمر قرقیزستان دیدار و گفتگو کرد.

کولیوند در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر قرقیزستان با اشاره به ظرفیت‎های بی‌شمار هلال احمر ایران، گفت: بیش از ۳ میلیون داوطلب در اقدامات و فعالیت‌های بشردوستانه با هلال‌احمر ایران همکاری دارند و حدود ۷۰ هزار امدادگر در زمان وقوع سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی و انسان‌ساخت، مشغول امدادرسانی به حادثه‌دیدگان و افراد نیازمند به خدمات امدادی هستند.

وی ادامه داد: هلال‌احمر ایران طبق اصول اساسنامه‌ای خود، تنها متولی ارائه خدمات درمانی در خارج از کشور است و برهمین اساس، ۱۶ مرکز درمانی و توانبخشی در کشور‌های آسیایی، آفریقایی و آمریکایی دارد و ۲ بیمارستان فعال این جمعیت در دوبی و عراق خدمات فوق تخصصی به بیماران مراجعه کننده ارائه می‌دهند.

گفتنی است محور‌های اصلی مذاکرات و درخواست‌های هلال احمر قرقیزستان در این جلسه عبارت بودند از:

-تاسیس و راه‌اندازی بیمارستان

-ایجاد و برپایی کلینیک توانبخشی

-ایجاد و تاسیس دانشکده علوم پزشکی مشترک

-صادرات دارو و تجهیزات تولیدی جمعیت هلال احمر کشورمان به قرقیزستان

-تامین کادر سلامت جهت ارائه خدمات درمانی.

همچنین در این دیدار، بر توانمندی جمعیت هلال‌احمر ایران برای ایجاد دانشگاه مشترک و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی تولید هلال‌احمر کشورمان به قرقیزستان، تاکید شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *