رئیس کل دادگستری هرمزگان: کارگاه بزرگ تولید لباس کار در زندان بندرعباس راه‌اندازی خواهد شد

15:49 - 01 آبان 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۸۸۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان: کارگاه بزرگ تولید لباس کار در زندان بندرعباس راه‌اندازی خواهد شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان از فراهم شدن مقدمات راه اندازی کارگاه بزرگ تولید لباس کار در زندان بندرعباس با اشتغالزایی برای حدود یکهزار نفر از زندانیان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خبرگزاری میزان-سومین جلسه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان هرمزگان به ریاست مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و با حضور معاونین وی، دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، مسئولین و مدیران ادارات ذیربط، معاونین خرید و بازرگانی شرکت‌ها و صنایع بزرگ غرب بندرعباس و برخی تولیدکنندگان برتر در حوزه البسه و لباس کار با دستور کار بررسی وضعیت اشتغال زندانیان و مذاکره در خصوص ایجاد کارگاه بزرگ تولید لباس کار توسط زندانیان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها و بسیج همه امکانات به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری تأکید کرد.

مجتبی قهرمانی همچنین اظهار کرد: تداوم اقدامات اصلاحی و اشتغال زایی در زندان‌ها و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس با افزایش ساختار‌های مناسب آموزشی در سطح استان می‌تواند در تأمین معیشت مددجویان و کاهش مشکلات خانواده‌های آن‌ها و سالم سازی محیط زندان بسیار مؤثر و مفید باشد.

وی گفت: در راستای توجه دستگاه قضایی به مقوله زندان و زندانی و با هدف مدیریت چالش‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی، همچنین در جهت تأمین مالی خانواده زندانیان و توانمندسازی زندانیان با ایجاد اشتغال پایدار، کارگاه بزرگ تولید اختصاصی لباس کار با اشتغال حدود ۱۰۰۰ نفر از زندانیان در ندامتگاه بندرعباس ایجاد خواهد شد.

قهرمانی تصریح کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده، در کارگاه مذکور، محصولاتی با نشان تجاری معتبر و کیفیت برتر تولید می‌شوند و در این خصوص از ظرفیت و توانایی مجرب‌ترین و مشهورترین کارگاه‌های تولید البسه مورد تأیید شرکت‌ها استفاده خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه البسه کار تولیدی این کارگاه در صنایع استان استفاده خواهند شد، افزود: با توجه به الزام قانونی صنایع در خصوص استفاده از تجهیزات ایمنی و لباس کار برای کارکنانشان با همکاری شرکت‌های بزرگ و صنایع غرب بندرعباس مقرر شده است کتباً مشخصات تأمین کنندگان البسه کار خود را که مورد تأییدشان است، جهت تشکیل جلسه و انتخاب برند برتر به دادگستری کل استان هرمزگان اعلام کنند تا اقدامات و تمهیدات لازم برای انعقاد قرارداد و شروع به تجهیز و فعالیت کارگاه بزرگ تولیدی در زندان مرکزی بندرعباس اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: پس از اعلام اسامی شرکت‌های تولیدی و برند‌های برتر حوزه تولید پوشاک و لباس کار به دستگاه قضایی استان، ظرف مدت یک هفته جلسه‌ای با حضور کلیه شرکت‌های بزرگ و صنایع غرب بندرعباس و تولید کنندگان برتر در دادگستری استان هرمزگان برگزار خواهد شد و واحد تولیدی برتر که مورد تأیید شرکت‌ها و صنایع غرب بندرعباس است انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *