وزیر کشور: کم آبی، آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک و حضور اتباع بیگانه غیرمجاز مهمترین چالش‌های استان تهران است

13:30 - 01 آبان 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۸۴۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر کشور: کم آبی، آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک و حضور اتباع بیگانه غیرمجاز مهمترین چالش‌های استان تهران است
وزیر کشور با بیان اینکه تهران محل آزمون و خطا نیست و استاندار این استان باید کارنامه خوبی داشته باشد گفت: کم آبی، آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک و حضور اتباع بیگانه غیرمجاز مهمترین چالش‌های استان تهران است که باید در در اولویت کاری استاندار جدید باشد.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت کشور، اسکندر مومنی در مراسم معارفه استاندار جدید و تودیع استاندار پیشین تهران در وزارت کشور، یاد شهدای مقاومت از جمله سیدحسن نصرالله و یحیی سنوار را گرامیداشت و تاکید کرد: شهادت رهبران مقاومت، جبهه مقاومت را متحدتر و منسجم‌تر خواهد کرد.

وزیر کشور با اشاره اعتقاد رئیس جمهور بر اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است و اداره کشور باید توسط همه نگاه‌ها و جریان‌های سیاسی، اقوام و مذاهب صورت بگیرد، کارآمدی، شایستگی و مردم داری استانداران را بر تفکر، قومیت و مذهب ارجح دانست، زیرا همه اهل ایران هستیم.

وی با اشاره به لزوم مردم‌داری کارگزاران، افزود: در دولت چهاردهم مردم باید احساس کنند که حرفشان بیشتر شنیده و کرامتشان بیشتر حفظ می‌شود و دسترسی به مسئولان آرزویی دست نیافتنی نیست.

مومنی افزود: اولین استاندار اهل سنت در کردستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این دولت انتخاب شد. اولین استاندار عرب در این دولت انتخاب شد. برای اولین بار یک خانم در کردستان فرماندار شد. وفاق ملی اعتقاد دولت چهاردهم است. ملاک ما شایستگی است.

وزیر کشور با بیان اینکه استان تهران ظرفیت‌ها و اهمیت بسیاری دارد و استاندار آن باید بیشترین قرابت را به وفاق ملی داشته باشد، گفت: آقای معتمدیان برای استان تهران با فاصله از دیگر گزینه‌ها، نمره بالایی آورد، تهران محل آزمون و خطا نیست و استاندار این استان باید کارنامه خوبی داشته باشد.

وی با بیان این‌که «نباید اجازه داد پدیده‌های اجتماعی به مسائل امنیتی تبدیل شود»، گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان توجه به همین مساله یعنی مسائل اجتماعی با رویکرد فرهنگی است.

مومنی افزود: به اجماع همه نمایندگان استان آذربایجان غربی که خودش یک سرزمین وفاق با اقوام و مذاهب مختلف است، خواستار این بودند که آقای معتمدیان ابقاء شود، روحیه او در همه مراکزی که خدمت کرده وفاق بوده و از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده است.

وزیر کشور استان تهران را استانی با ظرفیت‌های بزرگ دانست که در عین حال با چالش‌های بزرگی نیز دست به گریبان است.

مومنی به استاندار جدید تهران توصیه کرد در عین استفاده از ظرفیت‌ها و متبلور کردن آن‌ها در زندگی مردم، چالش‌های آن را نیز احصا و برای حل آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

وزیر کشور، کم آبی، آلودگی هوا، حمل و نقل و ترافیک و حضور اتباع بیگانه غیرمجاز را از مهمترین چالش‌های استان تهران برشمرد که حل آن‌ها باید در اولویت کاری دکتر معتمدیان استاندار جدید باشد.

مومنی با اشاره به لزوم داشتنن نگاه متوازن در استان تهران، افزایش آسیب‌های اجتماعی و حاشیه‌نشینی را از دیگر چالش‌های این استان برشمرد.

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: با تلاش جمعی و همبستگی اجتماعی می‌توانیم به اعتلای ایران امیدوار باشیم.

محمد صادق معتمدیان استاندار جدید تهران نیز در این مراسم گفت: اجرایی کردن گفتمان دولت چهاردهم و ایجاد وفاق در استان تهران را با جدیت دنبال می‌کنیم.
استاندار تهران افزود: در انتصابات از همه ظرفیت‌ها در چارچوب گفتمان دولت استفاده خواهیم کرد.

معتمدیان تاکید کرد: بازید‌های میدانی در تمام شهرستان‌های استان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اتباع خارجی در این استان ساکن هستند که بیش از ۴۰ درصد آن‌ها غیرمجاز هستند که باید از کشور خارج شوند.

علیرضا فخاری استاندار سابق تهران هم در این مراسم گفت: همه توان خودمان را برای رفع مشکلات تهران بکار گرفتیم تا کار‌ها پیش برود.

وی افزود: در شهری زندگی می‌کنیم که با وجود مشکلات فراوان دارای ظرفیت‌های فراوانی است و مردمی فرهیخته، صاحبنظران، دانشگاهیان، علمای دینی و مذهبی بسیار والایی دارد.

فخاری در ادامه افزود: نمی‌دانم چه نمره باید به بنده بدهید، امید است نمره بنده در پیشگاه امام و شهدا خوب باشد و روسفید باشم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *