دادرسی الکترونیک در استان خوزستان افزایش ۴۳ برابری داشته است

16:04 - 30 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۶۹۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادرسی الکترونیک در استان خوزستان افزایش ۴۳ برابری داشته است
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در شش ماهه اول امسال ۱۱ هزار و ۵۹۰ مورد جلسه دادرسی الکترونیک برگزار شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۴۳ برابر افزایش داشته است.

خبرگزاری میزان- علی دهقانی ضمن تبریک فرا رسیدن روز آمار و برنامه‌ریزی، گفت: قوه قضاییه به سمت استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی گام برداشته است و یکی از این اقدامات، برگزاری جلسات دادرسی الکترونیک است که موجب تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به اصحاب پرونده، تکریم و رعایت حقوق شهروندی آنان و نیز کاهش هزینه‌ها و ازدحام در مجتمع‌های قضایی شده است.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: از سوی دیگر اصحاب پرونده که در خارج از کشور اقامت دارند نیز با این امکان دیگر نیاز به طی مسافت‌های طولانی و صرف وقت و هزینه گزاف نخواهند داشت.

دهقانی گفت: استفاده از این ظرفیت در سال جاری به صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان قرار گرفت و مقدمات آن با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری و اداره کل زندان‌های استان فراهم شد و قضات و کارکنان شعب نیز به صورت جدی از این فرصت استفاده کردند.

وی بیان کرد: در شش ماهه اول امسال ۱۱ هزار و ۵۹۰ مورد جلسه دادرسی الکترونیک برگزار شد که نسبت به ۲۸۸ مورد در مدت مشابه سال قبل، بیش از ۴۳ برابر افزایش داشته است.

دهقانی تصریح کرد: دادگستری استان خوزستان در شهریورماه امسال توانست با انجام ۳ هزارو ۳۹۵ جلسه دادرسی در سامانه‌های سهراب و اسکای روم، رتبه اول را در میان سایر استان‌های کشور به دست آورد.

وی گفت: باتوجه به لزوم احراز هویت در سامانه ثبت نام الکترونیک (ثنا) در فرایند دادرسی و برگزاری جلسات دادرسی الکترونیک از مردم درخواست می‌کنیم تا نسبت به احراز هویت در این سامانه اقدام کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *