رئیس کل دادگستری خوزستان: واحد‌های مددکاری در کلانتری‌های راه‌اندازی شود

13:41 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۴۶۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان: واحد‌های مددکاری در کلانتری‌های راه‌اندازی شود
رئیس کل دادگستری خوزستان بر راه‌اندازی واحد‌های مددکاری و شعب تخصصی صلح و سازش در مراجع انتظامی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی در جلسه کمیته دائمی هم اندیشی با فراجا، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم و مقاومت که در راستای اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند، شهادت شهید یحیی السنوار از رهبران جبهه مقاومت را تسلیت گفت و اظهار داشت: ریختن این خون‌های پاک به مقاومت روح تازه‌ای خواهد بخشید و مقاومت را تا رسیدن به هدف نهایی که نابودی رژیم صفاک صهیونیستی است، زنده نگه خواهد داشت.

دهقانی گفت: فراجا مسئولیت و تکالیف مهمی در راستای استقرار نظم و امنیت دارد؛ این وظایف در ساحت‌ها و عرصه‌های مختلف بوده که با وجود گستردگی و تعدد و تکثر ماموریت‌ها و مامورین فراجا با جدیت خدمت رسانی و انجام مسئولیت تلاش و مجاهدت می‌کنند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا این نیروی خدوم و فداکار که بازوان توانمند دستگاه قضایی در اجرای عدالت هستند، در راستای انجام وظایف قانونی خود مورد حمایت قرار گرفته و در انجام وظایف، تعلیمات و آموزش‌های لازم را جهت ایفای مطلوب‌تر و وظیفه ضابطیت فراگیرند.

دهقانی با تاکید بر اینکه فضا باید برای مجرمین ناامن و هزینه ارتکاب جرم افزایش یابد، گفت: دستگیری متهمین و محکومین متواری به ویژه مرتکبین جرایم خشن، سرقت‌های مسلحانه، ضرب و جرح‌های عمدی با استفاده از سلاح و قتل و همچنین کم کردن فاصله میان وقوع جرم، کشف، دستگیری، انجام تحقیقات و صدور حکم و اجرای آن، بخش زیادی از این هدف را محقق می‌سازد و احساس امنیت برای شهروندان و اعتماد مردم را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی ساده و تهدید از جرایم پرتکرار در استان هستند، با استقرار واحد‌های مددکاری و شعب تخصصی صلح و سازش در کلانتری‌ها می‌توان بسیاری از این اختلافات و دعاوی را به سازش ختم و ضمن پیشگیری از تشکیل پرونده قضایی، از اختلافات بعدی نیز پیشگیری کرد.

دهقانی گفت: لازم است معاونت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری کل با همکاری مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان و فراجای استان در راستای استقرار واحد‌های مددکاری در کلانتر‌های در راستای افزایش صلح و سازش و کاهش آسیب‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: مطابق با قانون آیین دادرسی کیفری، جرایم قابل گذشت باید به واحد‌های مددکاری ارجاع داده شود تا زمینه ایجاد صلح و سازش فراهم شود.

دهقانی همچنین بر جمع آوری سلاح غیرمجاز و برخورد با دارندگان سلاح غیرمجاز و استفاده کنندگان از سلاح دارای مجوز خارج از چارچوب قانونی تعریف شده، تاکید کرد و گفت: این پرونده‌ها و اسلحه‌های مکشوفه و توقیف شده باید با سرعت بیشتری تعیین تکلیف شود.

 


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *