مشکلات ۳ واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمان بررسی شد

15:57 - 30 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۶۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مشکلات ۳ واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمان بررسی شد
مشکلات حقوقی و قضایی در حوزه تامین سوخت و انرژی شرکت‌های صنعتی مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان، شهرک صنعتی سدید و کارخانه فروآلیاژ در ستاد اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در دادگستری استان کرمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان در ستاد اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که مدیران کارخانه تولید گوشت مرغ ماهان مطرح کردند، تامین نشدن سوخت و برق مورد نیاز این کارخانه بود که مقرر گردید نیازمندی‌ها به تفکیک در سامانه صدف ثبت شود، سپس بعد از تائید کارشناسان جهاد کشاورزی هماهنگی‌های لازم بعمل آید و شرکت‌های نفت و برق موظف هستند منابع مورد نیاز این کارخانه‌ها را پس از تائید کارشناسان به طور کامل در اختیار آنان قرار دهند.

وی افزود: لازم است با اتخاذ دستورالعمل‌هایی موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی برداشته شود و زمینه‌هایی فراهم شود تا شرکت‌های تولیدی بدون وقفه به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارکرد: برای مثال در برخی از فصول سال با کمبود عرضه گوشت مرغ مواجه هستیم، باید ابزار و خدمات مورد نیاز در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد تا هیچ مانعی در روند تولید اختلال ایجاد نکند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: بایستی نیاز سنجی کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی طبق استاندارد‌ها کارشناسی و اعتبارسنجی شود، دستگاه قضائی نظارت می‌کند که سوخت مورد نیاز حتما به دست تولید کننده‌ها برسد، اما اگر شرکتی یک لیتر سوخت قاچاق یا خارج از ضابطه مصرف کرد با شدیدترین شکل ممکن برخورد خواهد شد.

گفتنی است تامین برق مورد نیاز ۳۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سدید و پرداخت بدهی‌های برخی از کارخانه‌ها به اداره برق از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که برای حل این مشکلات نیز مصوباتی وضع شد و دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان مکلف به پیگیری این مصوبات شد.

گفتنی است در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان، بخشی دادستان کرمان، جمعی از معاونین قضایی، مسئولین و مدیران استانی و مدیران شرکت‌های مربوطه حضور داشتند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *