درباره تیپ زرهی ۴۰۱ رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟

12:57 - 30 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۶۲۳
درباره تیپ زرهی ۴۰۱ رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟
رزمندگان مقاومت فلسطین در اردوگاه جبالیا که در هفته‌های اخیر نظامیان صهیونیست آن را محاصره کردند، ارشدترین فرمانده نظامی صهیونیست را از زمان آغاز جنگ غزه به هلاکت رساندند.

خبرگزاری میزان – رزمندگان مقاومت فلسطین در جدیدترین عملیات خود علیه رژیم صهیونیستی، فرمانده واحد ۴۰۱ زرهی ارتش این رژیم را به هلاکت رساندند.

ارتش رژیم صهیونیستی هلاکت این فرمانده ارشد و زخمی شدن یک افسر ارشد دیگر را درپی عملیات مبارزان مقاومت تایید کرد.

این ارشدترین فرمانده نظامی رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌رود که از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون به هلاکت می‌رسد.

جزئیات هلاکت فرمانده ارشد صهیونیست در جبالیا

احسان دقسه، فرمانده واحد ۴۰۱ زرهی لشکر ۱۶۲ ارتش رژیم صهیونیستی به همراه تعدادی از نظامیان صهیونیست که با ۲ دستگاه تانک در اردوگاه جبالیا در حال تردد بودند در کمین مبارزان مقاومت گرفتار شدند.

در جریان این کمین احسان دقسه، فرمانده گردان ۵۲ و ۲ افسر دیگر در خارج از تانک در جبالیا مستقر شدند و چندین متر پیاده‌روی کردند تا به نقطه دیدبانی رسیدند.

مبارزان مقاومت فلسطین محل را که احتمالا پاکسازی شده بود با مواد منفجره بمب‌گذاری کردند که در این کمین فرمانده واحد ۴۰۱ زرهی به هلاکت رسید، فرمانده گردان ۵۲ به شدت زخمی شد و  ۲ افسر دیگر نیز زخمی شدند.

فرمانده تیپ ۴۰۱ یکی از دو فرمانده عالی‌رتبه صهیونیست است که در جریان جنگ غزه به هلاکت رسیدند.

هلاکت او یک دستاورد بزرگ برای مقاومت فلسطین در جبالیاست؛ شهری که در برابر ۳ حمله نظامی رژیم صهیونیستی و بمباران گسترده دفاع کرده و آوارگی اجباری هزاران نفر را شاهد بوده است.

در جدیدترین حمله نظامی رژیم صهیونیستی در جبالیا، دقسه از جمله کسانی بود که به‌اصطلاح «طرح ژنرال‌ها» را مدیریت می‌کرد که هدف آن تبدیل منطقه به یک منطقه نظامی بسته است؛ این بدان معناست که غیرنظامیان یا از سوی نظامیان در روی زمین مجبور به ترک خانه‌های خود می‌شوند یا با گرسنگی و مرگ مواجه می‌شوند.

بحران در زنجیره فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی که با بحرانی در زنجیره فرماندهی خود مواجه شد، پس از اینکه مبارزان مقاومت فلسطین چندین افسر بلندپایه اسرائیلی را از بین بردند، معاون لشکر ۱۶۲ را به فرماندهی تیپ ۴۰۱ زرهی منصوب کرد.

با آشکار کردن بیشتر بحران نظام‌مندی که واحد‌های اشغالگر صهیونیست از آن رنج می‌برند، کمین اخیر، فرمانده سابق گردان ۵۲ را که پیش از این به شدت زخمی شده بود، مجبور می‌کند تا به فرماندهی گردان بازگردد.

همچنین بنی آهارون که سمت خود را به‌عنوان فرمانده تیپ ۴۰۱ به دقسه واگذار کرده بود، به معاونت لشکر ۱۶۲ بازگردانده می‌شود.

جزئیاتی درباره تیپ زرهی ۴۰۱ رژیم صهیونیستی

واحد ۴۰۱ یک تیپ زرهی است که از زمان تاسیس در سال ۱۹۶۷ در ارتش رژیم صهیونیستی فعال است و از پیشرفته‌ترین تانک‌ها و زره‌پوش‌های این رژیم استفاده می‌کند.

تانک‌های مرکاوا M۴ و مرکاوا باراک از برجسته‌ترین خودرو‌های زرهی هستند که ازسوی تیپ ۴۰۱ مدیریت می‌شوند و جدیدترین و پیشرفته‌ترین تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند.

این تیپ شامل ۴ تیپ ۹، ۴۶، ۵۲ و ۶۰۱ است و از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) در تهاجم زمینی به مناطق مختلف نوار غزه شرکت دارد.

تنها ۴ ماه پس از آن که احسان دقسه سمت فرماندهی جدید این تیپ را به عهده گرفت، گردان‌های القسام او را در جریان نبرد‌های جاری در اردوگاه جبالیا غافلگیر کردند و زره‌پوش او را منفجر کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *