اولین دوره انتخابات اعضا هیئت مدیره کانون داوران حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد

14:58 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۴۹۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اولین دوره انتخابات اعضا هیئت مدیره کانون داوران حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد
نخستین دوره انتخابات کانون داوران حرفه‌ای دادگستری کل استان سمنان برگزار و اعضا هیئت مدیره مشخص و منصوب شدند.

خبرگزاری میزان - حسین شکوری معاون قضایی و حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: اولین دوره انتخابات اعضا هیئت مدیره کانون داوران حرفه‌ای استان سمنان با حضور اعضا هیئت موسس و داوران حرفه‌ای دارای پروانه بهره برداری در سالن شهدای هفتم تیر برگزار شد.

معاون قضایی و حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان سمنان در ابتدای این نشست با ابراز تبریک و تسلیت در پی شهادت فرمانده غیور و خستگی ناپذیر حماس «یحیی السنوار» گفت: هرچه بیشتر جنایت‌های رژیم غاصب اسرائیل ادامه پیدا می‌کند، چهره این لکه ننگین عالم برای جهانیان بیشتر آشکار می‌شود و آرزو داریم، خداوند متعال روز‌های ظفر و پیروزی مجاهدان مقاومت را بیش از پیش فراهم آورد و اسرائیل پلید از روزگار محو و نابود شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع جلسه گفت: براساس ماده ۱۹ اساسنامه کانون داوران حرفه ای، می‌بایست با برگزاری انتخابات از بین داوران حرفه‌ای که دارای پروانه بهره برداری هستند، هیئت مدیره متشکل از؛ ۷ نفر عضو اصلی، ۲ نفر عضو علی البدل و ۲ نفر بازرس مشخص و در اجرای ماده ۳۱ نیز ۳ نفر به عنوان اعضای هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی انتخاب شوند.

در ادامه جلسه، فرآیند اخذ رأی مطابق با اساسنامه و ضوابط ابلاغی به صورت جمعی و مخفی بر روی اوراقی که به تایید هیأت موسس رسیده بود، برگزار شد.

شکوری، پس از برگزاری انتخابات با قدردانی از حمایت‌های ارزشمند هیئت موسس افزود: سیاست کلان دستگاه قضایی، توسعه روش‌های حل اختلاف برای جایگزینی در رسیدگی قضایی است تا علاوه بر به رسمیت شناختن نهاد‌های مردمی و توسعه فعالیت نخبگان و صاحب نظران برگزیده علم حقوق که با طی مراحل آزمون‌های مختلف و دوره‌های علمی موفق به کسب پروانه داوری شدند، مسیر عدالت در ایجاد مصالحه با رویکرد گسترش صلح و سازش در جامعه تسهیل و تسریع یابد.

معاون قضایی و حل اختلاف رئیس کل دادگستری استان سمنان در خاتمه عنوان کرد: با برگزاری این انتخابات هریک از اعضا هیئت مدیره به سِمت‌های تعینی منصوب شدند تا با اجرای مفاد اساسنامه، توسعه و اعتبار بخشی به امر داوری به درستی صورت پذیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *