مدیر رادیو اقتصاد: مسیری نو پیش روی رادیو اقتصاد است

11:24 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۴۳۸
مدیر رادیو اقتصاد: مسیری نو پیش روی رادیو اقتصاد است
مدیر رادیو اقتصاد در سالروز ۱۷ سالگی این شبکه رادیویی تاکید کرد: رادیو اقتصاد به عنوان رادیو تخصصی و مرجع رسمی رسانه‌ای در حوزه اقتصاد، با عزمی جزم و فکری نو و با استفاده از تجربیات گذشته، مسیری نو را پیش روی خود ترسیم کرده است.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، سیدمحمدرضا صالحی، مدیر رادیو اقتصاد در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه رادیو اقتصاد ۱۷ ساله می‌شود و در همه این سال‌ها برنامه‌هایی با موضوعات متفاوت را روانه آنتن کرده است، به نظرتان این شبکه در هفده سالگی در کجای سپهر رسانه ایستاده است و چه جایگاهی میان مخاطبان عام و خاص دارد؟   توضیح داد: اگر سپهر رسانه‌های نوین و دنیای مدرن را در مقوله‌هایی اعم از گسترش رسانه‌ای، مخاطبان جدید و کنشگران کم حوصله، تعاملی شدن و گذر از رسانه سنتی درنظر بگیریم، بدون شک پیشرفت رادیو اقتصاد در بسیاری از این موارد چشمگیر بوده است. درحال حاضر و در هفدهمین سال راه‌اندازی این شبکه، علاوه بر استفاده از ظرفیت انواع کانال‌های رسانه برای انتقال پیام، با تولید برنامه‌های کوتاه و به اصطلاح موزاییکی و بازنشر در بستر‌های متعدد فضای مجازی سعی کرده‌ایم این رسانه را به سمت رسانه همراه سوق دهیم. از جمله اقدامات انجام شده دیگر می‌توان به همراهی و هم‌افزایی با دیگر رسانه‌های حوزه اقتصاد از جمله خبرگزاری‌ها و مطبوعات در حوزه محتوا و انتشار اشاره کرد.  

وی ادامه داد: بازمهندسی جدول پخش برنامه‌های رادیو اقتصاد و حرکت به سمت افزایش سهم برنامه‌های تعاملی نیز جایگاه ویژه‌ای به این شبکه در سپهر رسانه‌ای کشور داده است. طراحی برنامه‌هایی با قدرت ارتباط‌گیری فردی با شنوندگان شبکه از اقداماتی است که در راستای شناخت مخاطبان در این سپهر صورت گرفته است. در مجموع، اگر نظم بین‌المللی سپهر رسانه‌ای و گذر از رسانه سنتی به رسانه مدرن را از موارد مهم در این حوزه بپذیریم، رادیو اقتصاد با برنامه‌ریزی ویژه و واکنش به موقع به تمام رویداد‌ها از منظر تخصصی اقتصاد جایگاه قابل قبولی دارد، هر چند که ادامه این راه بسیار طولانی است.

مدیر رادیو اقتصاد افزود: در مورد جایگاه شبکه در میان مخاطبان باید گفت این شبکه یک رادیو تخصصی است و عموما با هدف تولید محتوای ویژه، برای مخاطبان با نیاز‌های خاص راه‌اندازی شده است. بدیهی است ساخت برنامه در این حوزه از ماموریت‌های شبکه است و همواره در تعامل با این مخاطبان که معمولا کارشناسان و فعالان اقتصادی در حوزه‌های مختلف تولید و خدمات هستند، بازخورد قابل قبولی دریافت کرده‌ایم. از طرفی پرداختن به مساله اقتصاد در مفهوم عام آن در حوزه معیشت ظرفیت بالایی در جذب مخاطبان عام دارد و به دلیل فراگیر بودن موضوعات، تعاملات مخاطب و رسانه بسیار گسترده‌تر است که این ارتباط از طریق پیامک، خط تلفن و مرکز ۱۶۲ سازمان صورت می‌گیرد. جایگاه ما در میان مخاطبان با توجه به کیفیت برنامه‌ها و تنوع موضوعات به خوبی تثبیت شده و این امر ما را به یکی از رسانه‌های مؤثر در آگاهی‌بخشی اقتصادی تبدیل کرده است.  

وی در پاسخ به این سوال که اخبار دنیای اقتصاد بسیار گسترده است. چه موضوعاتی برای پرداخت بیشتر در اولویت شبکه رادیو اقتصاد قرار دارد و برنامه‌سازی صورت می‌گیرد؟ گفت:در سال‌های اخیر سند تحول سازمان صدا و سیما نقشه راه جامعی برای اولویت‌بندی موضوعی و برنامه‌ریزی محتوایی در این شبکه بوده است. از این منظر و با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و شعار سال که عموما مساله اقتصادی کشور را مدنظر قرارمی‌دهد، توجه ویژه‌ای به عدالت‌گستری و محرومیت‌زدایی با راهبرد «ما می‌توانیم» داشته‌ایم. همچنین تلاش در رفع موانع تولید و حرکت به سمت اشتغالزایی، معرفی ظرفیت‌های اقتصادی کشور و مطالبه‌گری جدی در حوزه‌های حکمرانی اقتصادی همگی از اولویت‌های مهم برنامه‌سازی در این شبکه است.  

صالحی درباره اینکه مردم این روز‌ها در حوزه اقتصاد دغدغه‌های فراوانی دارند، شما در رادیو اقتصاد تا چه میزان سعی می‌کنید مطالبه‌گری داشته باشید؟ تاکید کرد:مطالبه‌گری از اساسی‌ترین رویکرد‌های رادیو اقتصاد است که چارچوب موضوعی آن براساس اسناد بالادستی و راهبردی شبکه به طور جدی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *