آیین معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان فارس برگزار شد

14:15 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۴۳۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آیین معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان فارس برگزار شد
آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری جدید استان فارس با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در آیین تکریم و معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان فارس با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد: دنیایی که با این ظلم گسترده مواجه است متاسفانه سکوت کرده، اما در این میان مظلومینی که به ظلم عادت نکرده‌اند، شرافتمندانه و عزتمندانه دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه انسانیت حکم می‌کند در مقابل دشمنی که ظلم کرده، عدالت پیشه کنیم، اظهار کرد: حضرت علی (ع) فرمودند: وَالْغَالِبُ بِالشَّرِّ مَغْلُوبٌ مپندارید که پیروز شدید شما شکت خورده میدان هستید؛ امروز رژیم صهیونیستی به طور وحشیانه‌ای، کودکان، مادران، فرزندان و افراد بیگناه را می‌درد و از هر وسیله‌ای برای کشتن مظلومین استفاده می‌کند؛ اما پیروز میدان نیست و شکست خورده است. بلکه پیروز میدان آن سید بزرگواریست که مجاهدانه ایستاد تا عدالت را برقرار کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی گفت: امام حسین (ع) فرمودند: اگر دین ندارید لاقل ازاده باشید. آزادگی ذاتی و منطقی است که می‌طلبد حتی در دشمنی عدالت داشته باشید؛ این منطق انسانیت است نه دینی که ارزش و فضیلت است بی عدالتی پیروزی نیست، شکست است چراکه از وسایل غیرانسانی و غیرمشروع استفاده می شود. یزید و یزدیان شکست خورده میدان بودند گرچه به ظاهر پیروزی امد ولی به حقیقت نابودی و شکست بود

معاون اول قوه قضاییه در ادامه با اشاره به وظایف قضات و دستگاه قضایی، تصریح کرد: آن کسی که می‌خواهد پیوست عدالت در همه عرصه‌ها به جریان بیفتد دستگاه قضایی و قضات هستند که برای اجرای عدل آمده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی قضاوت را سخت‌ترین مولفه انسانیت دانست و گفت: هر کسی قادر به اجرای آن نیست ما در جایی نشسته‌ایم که باید عدالت را اجرا و محقق کنیم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) که می‌فرمایند "باید برای این منصب بهترین‌ها را انتخاب کنیم"، افزود: صبورترین و پرتحمل‌ترین افراد باید قاضی شوند افرادی که در شبهات اهل احتیاط باشند.

وی تصریح کرد: در رسیدگی‌ها اگر به قانون توجهی نشود به گزاره‌های صدق نخواهیم رسید، چون بدون قانون نمی‌شود عدالت را برپا کرد و در این امر همگان باید مشارکت داشته و قیام کنیم تا عدالت و عدل برقرار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی عزتِ عدالت را در گرو عزتِ قاضی دانست و گفت: می‌بایست جایگاه و شأن قاضی را بالا برد تا عدالت اجرا گردد.

وی همچنین به برخی دغدغه‌های قضات در امر قضاوت نیز اشاره کرد و افزود: قاضی نباید دغدغه‌ای داشته باشد تا ذهنش منحرف شود.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: البته مردم ما بسیار عزیزترند و باید عزت مردم نگاه داشته شود و کرامت انسانی آن‌ها حفظ شود باید متناسب با جرم و اتهام افراد با آن‌ها برخورد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از خدمات ارزنده حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در زمان تصدیگری خود به عنوان رئیس دادگستری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی نسب را به عنوان رئیس جدید دادگستری استان فارس معرفی کرد.

استان فارس رتبه اول ابلاغ‌های الکترونیکی را در کشور دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در آیین تکریم و معارفه رؤسای کل دادگستری فارس ضمن برشمردن ویژگی‌های بارز فارس و با اشاره به گستردگی این استان گفت: فارس تاریخ برجسته‌ای دارد و مشاهیر نامدار بسیاری را در خود جای داده از طرفی نیز سومین حرم اهل بیت (ع) است.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ارزشمند مذهبی، پزشکی، اقتصادی، گردشگری استان فارس، ادامه داد: این استان گنجینه گرانبهایی است که رئیس کل جدید دادگستری استان فارس می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه به فعالیت‌ها و اقدامات دادگستری فارس در زمان تصدی خود اشاره کرد و افزود: در دوران کرونا تلاش کردیم حتی یک ثانیه دادگستری استان فارس تعطیل نشود، همچنین در اتفاقاتی همچون حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) سریعا به پرونده‌های مرتبط با مجرمین ورود کرده و حکم آن‌ها صادر و اجرا شد.

رئیس کل سابق دادگستری استان فارس گفت: تحول و تعالی نیز به خوبی عملیاتی شد و اطاله دادرسی‌ها به سرعت حل شد به گونه‌ای که تقریباً پرونده‌های قدیمی و معطل مانده بسیار اندک هستند.

وی با بیان اینکه فارس رتبه اول ابلاغات الکترونیکی را در کشور دارا است، گفت: دادگستری فارس در امتیاز عملکردی نیز همچنان صاحب رتبه برتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در پایان با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی هر کجا مشکلات و موانعی بر سر راه تولید استان بود دستگاه قضایی با جدیت ورود کرد و موانع رفع شد، تصریح کرد: هر چند نقایصی وجود دارد؛ اما می‌طلبد با توجه به بضاعت استان فارس گام‌های بلندی در این راستا برداشته شود.

رئیس کل جدید دادگستری استان نیز در این مراسم با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع و اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی گفت: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب، آنچه لازمه اجرای عدالت بوده آمده است و برای همه ارکان قضایی لازم الاجرا است.

حجت الاسلام والمسلمین سید صدراله رجایی نسب در آئین تکریم و معارفه رؤسای دادگستری فارس گفت: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ریاست قوه قضاییه به همه آنچه زیبنده دستگاه قضائی که با اجرای آن به نقطه مطلوب خواهیم رسید، اشاره فرموده‌اند.

وی به ضرورت تکریم ارباب رجوع و اجرای سند تحول قضائی نیز اشاره کرد و افزود: همه ما به عنوان خدمتگزاران دستگاه قضا، ملزم به اجرا و عمل به منویات رهبری معظم انقلاب هستیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس ضمن قدردانی از حسن اعتماد رئیس قوه قضاییه ابراز امیدواری که با همیاری همکاران دادگستری استان فارس این حسن اعتماد به حسن انتخاب تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالله رجائی ضمن اشاره به وجود کمبود‌ها و نواقص در مجموعه قضایی افزود: انتظار این است که بخشی از این کمبود‌ها با لطف و درایت و دستور رئیس قوه قضاییه برطرف شود تا زمینه برای اجرای هرچه بهتر عدالت محقق شود.

رئیس شورای قضایی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم و مسئولان به منویات مقام معظم رهبری در خصوص قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: تصویر بسیار زیبا، شفاف و گویا از قوه قضاییه در تراز انقلاب و اسلام در حکم انتصاب ریاست قوه قضائیه از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی‌نسب خاطرنشان کرد: تکریم ارباب رجوع تا اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و تربیت مدیران موفق در کلام رهبری برای قوه قضائیه مورد تاکید قرار گرفته است و بی تردید این موارد از جمله لازمه‌های اساسی اجرای عدالت است که در دوران جدید مدیریتی در دادگستری فارس بر آن تاکید خواهیم داشت و ملاک عمل در همه سطوح قرا. خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *