طرح اصلاح انتخابات شورا‌های اسلامی کشور به کمیسیون شورا‌ها ارجاع داده شد

10:03 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۴۰۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
طرح اصلاح انتخابات شورا‌های اسلامی کشور به کمیسیون شورا‌ها ارجاع داده شد
نمایندگان مجلس طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور را بررسی بیشتر به کمیسیون شورا‌ها ارجاع دادند.

خبرگزاری میزان - نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور (در اجرای ماده ۱۳۷ قانون آئین نامه داخلی مجلس) با ۱۸۴ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۲ نماینده حاضر در جلسه برای بررسی بیشتر به کمیسیون شورا‌ها موافقت کردند.

علیرضا سلیمی در بررسی اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور، در تذکری به ماده ۹۸ مجلس، گفت: مجلس طرح‌ها و لوایح را در ۶ جلسه بررسی می‌کند، در این ماده نفرموده ۶ جلسه ممکن بلکه ۶ جلسه شامل جلسات نظارتی هم می‌شود با توجه به اینکه این طرح بیش از ۶ جلسه بررسی آن ادامه داشته می‌تواند هر روز مداوم بررسی شود به غیر از روز‌های تعطیل، بر اساس ماده ۱۵۲ این از اختیارات رئیس مجلس است که می‌توانیم بررسی آن را به صورت مداوم بیش از ۶ جلسه انجام دهیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در تذکری به ماده ۸۹ مجلس در خصوص حضور و غیاب نمایندگان، گفت: حضور و غیاب نمایندگان باید در پایان خوانده شود نه در ابتدا؛ شاید کسی معذور بوده و با تاخیر حضور یافته است یعنی پیش از پایان جلسه باید حضور و غیاب خوانده شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده در مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس ماده ۱۵۲ آیین نامه کمیسیون موظف است ظرف یک هفته پیشنهادات نمایندگان را بررسی کند و کمیسیون اصلاحات انجام شده را مجددا بارگذاری کندو هفته آینده روز یکشنبه در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: جلسه علنی مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *