تداوم خشونت مسلحانه در آمریکا؛ از تیراندازی پلیس اوهایو تا تیراندازی جمعی در می‌سی‌سی‌پی

9:27 - 29 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۳۸۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تداوم خشونت مسلحانه در آمریکا؛ از تیراندازی پلیس اوهایو تا تیراندازی جمعی در می‌سی‌سی‌پی
خشونت‌های مسلحانه در آمریکا ازسوی شهروندان و پلیس این کشور در مکان‌های مختلف در جریان است و قربانی می‌گیرد.

خبرگزاری میزان – خشونت مسلحانه در آمریکا به‌عنوان یک بحران مهارناپذیر و چندبعدی که در سال‌های اخیر حتی به‌عنوان بحران بهداشت عمومی توصیف شده است، همچنان پیش می‌رود و قربانی می‌گیرد.

براساس گزارش گان‌ویلونس آرشیو، از آغاز سال ۲۰۲۴ تا بیستمین روز از دهمین مال این سال، ۱۳ هزار و ۵۹۷ آمریکایی بر اثر خشونت مسلحانه اعم از خودکشی، قتل، تیراندازی‌های جمعی، ... جان خود را از دست دادند.

مجموع تیراندازی‌های جمعی رخ‌داده در آمریکا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون ۴۲۲ مورد بود که ۲۴ مورد آن در دسته کشتار جمعی طبقه‌بندی شد.

 

خشونت مسلحانه در آمریکا؛ از تیراندازی مرگ‌بار پلیس اوهایو تا تیراندازی جمعی در می‌سی‌سی‌پی

تیراندازی‌های مرگ‌بار پلیس و تیراندازی‌ها در مدارس و دانشگاه‌های آمریکا از اصلی‌ترین بخش‌های خشونت مسلحانه در این کشور هستند.

نرخ دائمی بالای تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا باعث شده است که برخی از مقام‌ها و شهروندان آمریکایی خواهان کنترل قابل‌توجه اسلحه در سطح فدرال باشند، اگرچه کنگره این کشور تا حد زیادی تمایلی به اجرای چنین اقدام‌هایی نداشته یا قادر به انجام آن‌ها نیست.

تیراندازی مرگ‌بار در پایان یک رقابت ورزشی

به گزارش گاردین، تیراندازی جمعی در پایان یک بازی فوتبال در دبیرستانی در ایالت می‌سی‌سی‌پی، به کشته شدن سه نفر منجر شد؛ ۲ نفر از قربانیان ۱۹ و یک نفر ۲۳ ساله بودند.

بر اثر این تیراندازی هشت نفر هم زخمی شدند.

مقام‌های ایالت می‌سی‌سی‌پی می‌گویند که هنوز از انگیزه این تیراندازی اطلاعی ندارند.

مقام‌های شهر محل وقوع جنایت اعلام کردند در حال جمع‌آوری شواهد برای تعیین تعداد اسلحه‌های استفاده‌شده در این حادثه و تعداد شلیک‌ها هستند.

این دومین آخر هفته متوالی است که تیراندازی دسته جمعی پس از برگزاری رویدادی در جریان بازگشت شرکت‌کنندگان به خانه رخ می‌دهد.

در تیراندازی در نزدیکی دانشگاه ایالتی تنسی در نشویل در روز ۱۲ اکتبر (۲۱ مهر) در جریان بازگشت افراد از جشن به خانه، یک نفر کشته و ۹ نفر دیگر مجروح شدند.

 

خشونت مسلحانه در آمریکا؛ از تیراندازی مرگ‌بار پلیس اوهایو تا تیراندازی جمعی در می‌سی‌سی‌پی

تیراندازی مرگ‌بار پلیس در جریان خشونت خانگی

به گزارش آسوشیتدپرس، مقام‌های ایالت اوهایو اعلام کردند که بر اثر تیراندازی افسران پلیس یک مرد کشته شد؛ براساس گزارش‌ها، این حادثه پس از درخواست کمک در جریان یک رویداد خشونت خانگی اتفاق افتاد.

براساس اعلام پلیس، مقتول دارای سابقه بیماری روانی بوده و مواردی از اعمال خشونت را نیز در سابقه خود داشته است.

پلیس اعلام کرد که پس از شلیک به سمت این مرد، وی را به بیمارستان منتقل کرد، اما این مرد که هویتش هنوز اعلام نشده، در نهایت در بیمارستان جان باخت.

۲ افسر پلیس در این حادثه دخیل بودند؛ مقام‌های پلیس ایالت اوهایو اعلام کردند که تحقیقات را درباره این پرونده آغاز کرده‌اند.

 

خشونت مسلحانه در آمریکا؛ از تیراندازی مرگ‌بار پلیس اوهایو تا تیراندازی جمعی در می‌سی‌سی‌پی

مدفون شدن خشونت مسلحانه در آمریکا زیر سیل تیراندازی‌های جمعی

بحران خشونت‌های مسلحانه در آمریکا به شکل روزافزونی در مسیر وخامت بیشتر حرکت می‌کند و قربانی می‌گیرد؛ این نوع خشونت طیف گسترده‌ای را از خودکشی با سلاح تا تیراندازی‌های جمعی دربرمی گیرد.

کارشناسان می‌گویند در حالی که طرح بحث‌ها و ارائه راه‌حل‌هایی برای بحران تیراندازی‌های دسته‌جمعی ضروری است، خشونت‌های مسلحانه روزانه که آمریکایی‌ها با آن روبرو هستند، ممکن است در این میان گم شود.

آنچه در آمریکا به‌عنوان تیراندازی جمعی عمومی شناخته می‌شود، در کانون بحث‌های مربوط به خشونت مسلحانه قرار دارد؛ این بحران به‌ویژه برای قربانیان، زخمی‌ها و خانواده‌های آن‌ها، به‌شدت آسیب‌زا، هولناک و تاثیرگذار هستند.

با وجود این، تیراندازی‌های جمعی در آمریکا فقط بخش کوچکی از خشونت با اسلحه یا قتل‌های مسلحانه است که جامعه آمریکا به‌صورت روزانه با آن مواجه است.

مقام‌های آمریکایی راه‌حل بحران خشونت‌های مسلحانه را نه در ترمیم و اصلاح قوانین حمل سلاح بلکه در افزایش شمار افسران پلیس و مسلح کردن افراد می‌دانند؛ آن‌ها از این طریق از صنعت سودآور اسلحه حفاظت می‌کنند.

براساس گزارش موسسه جان هاپکینز، در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۸ هزار آمریکایی جان خود را بر اثر خشونت‌های مسلحانه از دست دادند؛ این بدان معنی است که در هر دقیقه در سال ۲۰۲۲ یک آمریکایی با اسلحه کشته شد؛ تقریبا ۲۷ هزار مورد از مرگ‌های ثبت‌شده ناشی از خودکشی با اسلحه بودند؛ در همان سال، حدود ۶۴۷ تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داد و حدود ۶۳۴ نفر کشته شدند.

رسانه‌های آمریکایی با استناد به آشکار بودن رشد تیراندازی‌های جمعی تلاش می‌کنند تا توجه‌ها را از اصل بحث خشونت مسلحانه منحرف کنند؛ آن‌ها عامدانه موضوع خشونت روزانه مسلحانه در آمریکا و تاثیر آن بر جوامع آسیب‌پذیر را نادیده می‌گیرند.

یک کارشناس آمریکایی در این باره گفت: فکر می‌کنم این حوادث پرمخاطب فراتر از تلاش رسانه‌های برای جلب و جذب مخاطب و تلاشی براساس اداره سیاسی است؛ همزمان انتقاد‌های جدی در این باره وجود دارند که به موضوع خشونت‌های مسلحانه روزانه به‌ویژه خودکشی‌ها که در مسیر رشد قرار دارند، بی‌توجهی می‌شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *