عراقچی در دیدار با اردوغان: هماهنگی بین کشور‌های منطقه برای توقف ماشین جنگی رژیم اسرائیل ضروری است

16:33 - 28 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۳۲۲
عراقچی در دیدار با اردوغان: هماهنگی بین کشور‌های منطقه برای توقف ماشین جنگی رژیم اسرائیل ضروری است
وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور ترکیه درباره موضوع‌ها مورد علاقه طرفین و تحولات منطقه رایزنی و بر توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

خبرگزاری میزان - سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه که به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای ۳+۳ و دیدار رسمی با مقام‌های عالی‌رتبه ترکبه به استانبول سفر کرده بود، روز جمعه در قالب دوجانبه با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و درباره روابط دوجانبه تهران و آنکارا و آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

عراقچی ضمن ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهور کشورمان به رئیس‌جمهور ترکیه، تقویت تعاملات منطقه‌ای و گسترش روابط دوجانبه به‌ویژه در ابعاد تجاری، اقتصادی، گردشگری و مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران و ترکیه به‌عنوان ۲ همسایه بزرگ و تاثیرگذار در منطقه و جهان اسلام، ضمن اشتراک نظر در مورد تهدید جدی ناشی از تجاوزها و جنایت‌های بی‌حدومرز رژیم صهیونیستی بر امنیت و ثبات منطقه، بر ضرورت اقدام عاجل بین‌المللی جهت پایان دادن به کشتار بی‌گناهان، مهار جنگ‌افروزی و توقف نسل‌کشی رژیم در غزه و لبنان تأکید دارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین هماهنگی بین کشور‌های موثر منطقه به‌ویژه ایران و ترکیه برای اتخاذ تصمیم‌ها و اجرای اقدام‌های عاجل برای توقف ماشین جنگی رژیم اسرائیل را ضروری دانست.

رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابلاغ متقابل سلام‌های خود به رئیس‌جمهور کشورمان، همکاری جدی و نزدیک ایران و ترکیه به‌عنوان ۲ کشور مهم منطقه در جهت توقف نسل‌کشی و جنایت‌های رژیم اسرائیل را مهم دانست.

رجب طیب اردوغان همچنین عزم جدی ترکیه برای تعمیق همکاری ۲ کشور را مورد تاکید قرار داد و حمایت خود را از روند گسترش روابط در همه عرصه‌ها به‌ویژه مناسبات اقتصادی و تجاری میان ۲ کشور و رفع برخی موانع موجود ابراز کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *