در واکنش به شهادت یحیی سنوار؛

علی لاریجانی: تصاویر شهادت سنوار دروغ مستمر رژیم صهیونیستی را برملا کرد

21:42 - 27 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۹۱۳۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
علی لاریجانی: تصاویر شهادت سنوار دروغ مستمر رژیم صهیونیستی را برملا کرد
مشاور مقام معظم رهبری گفت: رژیم صهیونیستی القا می‌کرد که سنوار در زیرزمین پنهان شده و گروگان‌ها را سپر انسانی خود قرار داده است لذا تصاویر شهادت او، این دروغ مستمر‌ها را برملا کرد.

خبرگزاری میزان - علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به شهادت یحیی سنوار گفت: از دست دادن شخصیت‌های بارز و مجاهدی مانند سنوار و پیش از آن آقای هنیه ضایعه‌ای برای جریان‌های مقاومت در منطقه است، اما باید دید که آیا مشکل اسرائیل که فکر می‌کند با این اقدامات ماجرای مقاومت را از بین خواهد برد محقق می‌شود یا خیر؟


وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی یک خوشحالی زودرس و بی منطقی را دنبال می‌کند و در رسانه‌ها این گونه وانمود می‌کنند که موضوع حماس دیگر پایان پذیرفته است.

لاریجانی گفت: وقتی عراق اشغال شد، آیت الله حکیم را شهید کردند، اما آیا جریان مقاومت در عراق خاموش شد؟ بعد از آن ملاحظه کردید که یک حرکتِ جهشی در مقاومت عراق به وجود آمد یا در گذشته‌ی فلسطین رجال بزرگی بودند مانند مرحوم یاسر عرفات که در مقاطعی هم به گونه دیگری عمل کرد، ولی به هر حال فرد مبارزی بود، او را ترور کردند، اما آیا جریان مقاومت کاهش پیدا کرد یا گسترش یافت؟ نشانه‌های زیادی وجود دارد که با ترور این افراد گرچه موقتاً یک ضایعه‌ای است، ولی طرفداران مقاومت را افزایش می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: ریشه این امر به این بر می‌گردد که مقاومت بر اساس یک جهش فکری و یک روشن بینی همراه با عواطف زیاد دینی به وجود آمد. اگر به سابقه آقای سنوار نگاهی بیندازید می‌بینید که ۲۵ سال در زندان اسرائیل بوده است، خب همین کاری که اسرائیل کرد سنوار را به وجود آورد. با این رفتار‌هایی که اسرائیل در منطقه و کشتار عظیمی که در غزه انجام می‌دهد سنوار‌های زیادی به وجود می‌آید، نباید تردید کرد که اسرائیل با دست خود جریان مقاومت را بسیار گسترش می‌دهد هر چند به طور موقت ضربه‌هایی را زده که یک اثراتی هم دارد، اما اگر شما روند حوادث در منطقه را ملاحظه کنید با ترور این افراد جریان مقاومت نضج گرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصاویر چگونگی شهادت یحیی سنوار گفت: تصاویر شهادت سنوار، دروغ پرتکرار رژیم صهیونیستی را برملا کرد، چون آن‌ها مستمراً القا می‌کردند که آقای سنوار در زیرزمین‌ها مخفی شده و گروگان‌ها را سپر انسانی قرار داده است.

وی افزود: تصاویر منتشر شده از شهادت سنوار نشان داد که جریان مقاومت یک جریان عقیدتی است و او تا پای جان ایستاده، در جنگ‌هایی که در منطقه است منهای جنگ‌هایی که در حوزه خاورمیانه است و ریشه در تفکرات دینی و مجاهدت دارد در بسیاری از جنگ‌ها گروهی از مزدوران مبارزه می‌کنند؛ افراد را اجیر می‌کنند و به آن‌ها پول می‌دهند تا برایشان بجنگند، اما در مقاومت فرد با تمام وجود می‌جنگد.

مشاور مقام معظم رهبری ادامه داد: اقدام رژیم صهیونیستی در انتشار تصویر به شهادت رساندن سنوار نشان داد که آن‌ها انسان‌های عاقلی نیستند؛ این تصویر به شدت عواطف مسلمانان را تکان داد چراکه نشان می‌داد وی تا لحظه آخر به فکر ضربه زدن به این رژیم است.

مشارکت آمریکا در ترور فرماندهان مقاومت بدون تاوان نیست

لاریجانی در رابطه با حمایت آمریکا و کشور‌های غربی از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی گفت: تصور می‌کنم که آمریکایی‌ها در قضیه غزه، خود را بلا وجه سیبل این ماجرا کردند و نقش فرماندهی برای خود قائل شدند که این برای خودشان بسیار پرهزینه است، شاید علت این باشد که هنوز درک درستی از مسائل خاورمیانه ندارند علی رغم اینکه برخی از غربی‌ها دقت نظر بیشتری دارند.

وی ادامه داد: خوشحالی آن‌ها از این است که فکر می‌کنند ماجرای مقاومت تمام شده و حماس پایان یافته است، اما اینطور نیست، پیش از این نیز چندین بار رهبران دینی و سیاسی حماس را ترور کرده بودند، اما آیا حماس از بین رفت؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این خوشحالی آن‌ها نشان دهنده نااهلی آن‌ها در فهم مسائل عمیق منطقه است. میزان زیادی از درگیری‌هایی که در منطقه به وجود می‌آید به دلیل آن است که اطلاعات آن‌ها نسبت به سُنت ها، پیشینه و وضعیت تمدنی جوامع مختلف منطقه دقیق نیست البته آدم‌های فهیمی دارند، اما نقشی در حکومت ندارند.

لاریجانی اظهار داشت: بایدن گفت که ما در مسئله اطلاعاتی در یافتن مکان شهید سنوار به رژیم صهیونیستی کمک کردیم لذا باید هزینه آن را نیز قبول کنند، چون مشترکاً این کار‌ها را انجام می‌دهند بنابراین برای آن‌ها هم تاوانی در آینده خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *